קבינט הקורונה יתכנס לדיון ב'תכנית הרמזור' ובהגבלות בחגים

לאחר שהדיון בקבינט בשבוע שעבר הסתיים ללא החלטות, בדיון היום צפויים השרים לקבל החלטות לגבי תכניתו של פרופ' רוני גמזו, לפיה ההגבלות יוטלו על פי חלוקה לאזורים, ומצב התחלואה בכל אחד מהם

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/08/20 07:33 ד באלול התשפ

קבינט הקורונה יתכנס לדיון ב'תכנית הרמזור' ובהגבלות בחגים
סגר בחגים?, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

האם השרים יקבלו סוף סוף הכרעות? היום (ב') יתקיים דיון בקבינט הקורונה, ובו צפוי להתקיים דיון ב'תכנית הרמזור' של ממונה המאבק בקורונה מטעם הממשלה, פרופ' רוני גמזו. השרים צפויים להחליט האם לקבל את התכנית או חלקים ממנה, לקראת האתגר הגדול של חגי תשרי.

הקורונה בישראל: 10 נפטרים אתמול

תכנית הרמזור עלתה לדיון בקבינט הקורונה יותר מפעם אחת, אך בכל פעם ההכרעות לגביה נדחו, כפי שקרה בישיבת הקבינט ביום חמישי האחרון. התקרבות החגים והדיון הציבורי על הטיסות לאומן עשויים לסייע לשרים בקבלת החלטות מעשיות לגבי יישום התכנית.

כזכור, על פי התכנית, שאמורה להיכנס לפעולה ב-1.9, בתחילת השבוע הבא, המדינה תחולק על פי הרשויות המקומיות והמועצות האזוריות - 250 במספר, וכל אחת מהן תוגדר אדומה, כתומה, צהובה או ירוקה - לפי שלושה קריטריונים - שיעור החולים החדשים, שיעור הבדיקות החיוביות וקצב גידול התחלואה.


(פרופ' גמזו בתדרוך, בשבוע שעבר)

ברשויות הירוקות ניתן יהיה לקיים התקהלויות גדולות יחסית - באוויר הפתוח עד 250 איש ובמקומות סגורים עד 100 איש, וברשויות הבעייתיות יותר מבחינת התפשטות הנגיף יוחמרו ההגבלות על התקהלויות בהתאם.

על פי גמזו בדברים שצוטטו בידיעות אחרונות, כל רשות תקבל אמצעים שיעזרו לה להפחית את התחלואה: "קשר צמוד עם פיקוד העורף יאפשר בדיקות וחקירות אפידמיולוגיות והעברת חולים למלוניות. במקרה של התפרצות, ראש העיר ידאג להקמת דרייב־אין לבדיקות קורונה שיישלחו למעבדות בניהול פיקוד העורף. כך ניתן יהיה להתנפל על אזור מסוים שבו נרשמה תחלואה.

מהלך הקטיעה של שרשראות ההדבקה יתנהל באופן לאומי על ידי פיקוד העורף, אבל חלק מהחקירות ייערכו ברשויות עצמן. ערים שירצו לקחת את עצמן בידיים יצטרכו לנהל את האכיפה בשטחן, תוך עבודה צמודה עם מפקד המשטרה והגברת סיורי האכיפה. הפקחים העירוניים יצטרכו לעסוק פחות בחלוקת דוחות חניה ויותר באכיפת התו הסגול".

הטיסות לאומן: ליצמן דרש את התפטרותו של גמזו, שנותר בעמדתו

אמש התקיים דיון סוער בשאלת הטיסה לאומן, בראשות ראש הממשלה נתניהו, ובהשתתפות ממונה הקורונה ושרים הנוגעים בדבר. שר השיכון ליצמן חזר על דרישתו מראש הממשלה לפטר את גמזו, בשל התנגדותו המוחלטת לקיום הטיסות לאומן בראש השנה. גמזו עצמו אמר לאחר הדיון כי "אין בכוונתי לשנות את עמדתי בנושא אומן. אני בטוח ששרי הממשלה יקבלו את ההחלטה הנכונה למנוע טיסות לאומן". לדברי פרופ' גמזו, "התורה מחייבת את כולנו ׳ונשמרתם מאוד לנפשותיכם׳. התקהלות של עשרות אלפי איש במתחם אחד תהפוך את ישראל למדינה אדומה יותר ותוביל לסגר שיפגע באזרחי ישראל, בעולם התורה, ובכלכלת ישראל''.

ממונה הקורונה הוסיף: "לבי עם חסידי ברסלב, אך למרות הרצון הגדול להגיע לציון רבי נחמן, שמירה על חיי אזרחי ישראל ובריאותם חשובה יותר מכל דבר אחר".