"לחץ אדיר של בכירים בישראל למנוע את האירועים באומן"

בקהילת ברסלב ובקהילה היהודית באומן מנסים להגיע להסדר לפיו יוכלו מתפללים להגיע לציון ר' נחמן מברסלב בראש השנה, תחת מגבלות הקורונה. גורמים בקהילה מספרים על לחצים כבדים המופעלים מישראל על נשיא אוקראינה, למנוע הגעת ישראלים לאומן

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/20 14:27 ג באלול התשפ

"לחץ אדיר של בכירים בישראל למנוע את האירועים באומן"
ראש השנה באומן. ארכיון, צילום: shutterstock

אומן ראש השנה? בקהילת ברסלב בישראל ובאוקראינה, וכן הקהילה היהודית בעיר אומן, מקיימים ישיבות ודיונים עם גורמי ממשל ועירייה אוקראיניים, בניסיון למצוא מתווה שיאפשר תפילת יהודים על ציונו של רבי נחמן מברסלב בראש השנה, כמדי שנה, על אף מגבלות הקורונה. כך דווח ב'מעריב'.

על פי הדיווח, בקהילה המקומית מבחינים בין גישתו של נשיא אוקראינה, ולודימיר זלנסקי, שמעוניין למצוא פשרה ודרך לאפשר תפילות בציון בראש השנה, לבין הגישה של ראש עיריית אומן, אולכסנדר צבריי, אשר מתנגד בתוקף להגעת מתפללים לעיר, ואף אמר זאת בפומבי בתקשורת המקומית.


(אומן בערב ראש השנה, ארכיון)

גורמים בקהילה היהודית אמרו ל'מעריב' כי "אפשר לנהל את אירועי ראש השנה תוך זהירות ושמירה על הכללים. ייתכן שנארגן קפסולות בציון ובבתי הכנסת הגדולים בעיר, שביכולתם להכיל עד כ-7000 מתפללים".

עוד אומרים בקהילה כי מקורבים לנשיא אוקראינה טענו באוזניהם כי ישראל מפעילה לחץ כבד למנוע את הגעת הישראלים לעיר בראש השנה, מחשש להידבקות המונית, שתגיע מאומן לישראל: "זלנסקי עצמו אינו רוצה להצטייר כמנהיג המונע מאלפי יהודים לקיים את תפילות החג החשוב ביהדות", אמרו המקורבים, אך "קשה לעמוד מול הלחץ האדיר של הבכירים בישראל, אשר דורשים מהנשיא למנוע את האירועים באומן".

בקהילה היהודית מעריכים כי בסופו של דבר יתקבל מתווה שיאפשר הגעה של עשרים אלף בני אדם לעיר ולציון, תחת מגבלות. בשנה רגילה מגיעים לאומן למעלה משבעים אלף בני אדם, על פי ההערכות, כדי להתפלל על ציון ר' נחמן מברסלב בראש השנה. מחר צפויה להתקיים ישיבה בנושא, בה ישתתפו ראש הממשלה נתניהו, שר הבריאות אדלשטיין, שר השיכון ליצמן ומקבלי החלטות רלוונטיים נוספים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן