ש"ס ויהדות התורה יתמכו בהצעת הפשרה של האוזר לדחיית פיזור הכנסת

נציגי המפלגות החרדיות יתמכו בהצעת הפשרה המתגבשת בין הליכוד וכחול לבן, על פי חוק האוזר לדחיית פיזור הכנסת. בהודעה משותפת לשתי המפלגות, נכתב: "חובה למנוע מערכת בחירות מיותרת ולפעול יחד למען אזרחי ישראל במאבק בקורונה ובמשבר הכלכלי הקשה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/20 09:35 ג באלול התשפ

ש"ס ויהדות התורה יתמכו בהצעת הפשרה של האוזר לדחיית פיזור הכנסת
דרעי וליצמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המשבר הפוליטי. נציגי מפלגות ש"ס ויהדות התורה החליטו היום (א') כי הם יתמכו בהצעת הפשרה המתגבשת בין הליכוד וכחול לבן, וזאת על פי חוק האוזר לדחייה של פיזור הכנסת, בסיכום על תקציב מאושר וחוק הסדרים בתוך תקופת הזמן שתסוכם בין הצדדים. בהודעה משותפת לשתי המפלגות נכתב: "חובה למנוע מערכת בחירות מיותרת ולפעול יחד למען אזרחי ישראל במאבק בקורונה ובשפעת לקראת החורף, ובמשבר הכלכלי הקשה הפוקד את ישראל". 

אמש נודע כי בליכוד נוטים לאמץ את הפשרה של ח"כ צבי האוזר שתאפשר לדחות את אישור התקציב בעוד 100 יום. גם בכחול לבן שוקלים בחיוב את ההצעה. ראש הממשלה החליפי, בני גנץ, אמר אתמול בערוץ 13, "אנחנו מוכנים לכל פתרון שימנע בחירות, יש לקיים את ההסכם". עוד אמר, "אם נצא לבחירות - זה כי נתניהו צריך את זה מסיבות אישיות שלו". נזכיר כי אם לא תושג פשרה עד שני בחצות הלילה - הכנסת תפוזר אוטומטית ומדינת ישראל תצא לבחירות רביעיות בתוך פחות משנתיים.

עיקרי הפשרה של יו"ר ועדת חוץ וביטחון, צבי האוזר, כוללים:

  •  תמיכה בחוק האוזר לדחייה ב-100 יום של פיזור הכנסת
  • במהלך 100 יום יוסכם על תקציב וחוק הסדרים שייצבו את הכלכלה הישראלית. עד אז יפעלו על פי 1/12 של תקציב 2019 עם תוספת אחוזית שתוסכם בין הצדדים. 
  • תוקם מידית הועדה לבחינת דרכי מינוי בכירים עליה התחייבו הצדדים בהסכם הקואליציוני. עד קבלת מסקנות של ועדה זו - יוקפא המצב הקיים ולא יבוצעו מינויים (תוצאה זהה למצב בו יוכרזו בחירות ביום ב').
  • התמקדות במאבק בקורונה ובשפעת לקראת החורף ובאתגרי הבטחון בגבול עזה ובצפון.