גנץ במפגש כחול לבן: "אנחנו לא אנשים של משחקים ותרגילים"

ראש הממשלה החליפי התייחס למשא ומתן עם הליכוד, בסיום יום גיבוש של חברי מפלגתו שהוקדש "להתרכז שוב במה שמחבר בינינו". בכיר בליכוד אמר כי "קבלת השבת" של שותפתם לקואליציה, "נועדה למנוע מאשכנזי לחתור תחת גנץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/08/20 11:54 א באלול התשפ

גנץ במפגש כחול לבן: "אנחנו לא אנשים של משחקים ותרגילים"
חביר כחול לבן בתום יום הגיבוש, צילום: דוברות כחול לבן

חברי כחול לבן הפסיקו את שיחות המשא ומתן עם הליכוד ונפגשו היום (ו') ליום גיבוש בכפר המכביה. בתום המפגש אמר יושב ראש המפלגה ושר הביטחון, בני גנץ: אנחנו לא אנשים של משחקים ותרגילים.
אנחנו אנשים של כבוד ותקווה, עבודה קשה, יושר וערכים. נפגשנו הבוקר, כל כחול לבן, להתרכז שוב במה שמחבר בינינו, שונים אך שווים, כמו שמדינת ישראל צריכה להיות. באחריות ובמסירות". בכיר בליכוד התייחס ל"גיבושון של כחול לבן ואמר כי הוא נועד למנוע מאשכנזי לחתור תחת גנץ. 

המפגש של מפלגת כחול לבן מגיע ברקע המשבר החמור עם הליכוד על תקציב המדינה. אם לא ימצא פיתרון עד יום שני הקרוב, ב-12 בלילה, הכנסת תתפזר ותלך לבחירות רביעיות בשנה וחצי האחרונות. כרגע השאלה היא לא איזה תקציב יהיה, חד שנתי כדרישת הליכוד, או דו שנתי כפי שנחתם בהסכם הקואליציוני וכחול לבן מבקשים.

השאלה כרגע היא האם החוק לדחיית תקציב המדינה, ביוזמת צבי האוזר ויועז הנדל יספיק לעבור שלוש קריאות במליאה עד יום שני בלילה. ביום ראשון הצעת החוק תגיע לוועדת הכספים, שם ישנן מחלוקות בסיסיות כשעיקר ההתנגדות היא של חברי הכנסת החרדים שמבקשים למצוא הסדר להעברת כספים לישיבות החרדיות לפני קביעת תקציב המדינה ובמקביל לתחילת שנת הלימודים שהחלה היום, א' אלול. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן