קרובים לבחירות: ועדת הכספים לא תצביע על דחיית אישור תקציב המדינה

ועדת הכספים התכנסה לפני שחוק דחיית התקציב יאושר בקריאה שנייה ושלישית. אך בשל אי הסכמות בין הליכוד לכחול לבן ההצבעה נדחתה. יו"ר הקואליציה הציג בוועדה את דרישות הליכוד על מנת שיצביעו בעד דחיית מועד אישור התקציב

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/20 10:16 כט באב התשפ

קרובים לבחירות: ועדת הכספים לא תצביע על דחיית אישור תקציב המדינה
ח"כ מיקי זוהר בוועדת הכספים, צילום: דוברות הכנסת, עדינה וולמן

ועדת הכספים התכנסה הבוקר (ד') בכדי לדון בהצעת החוק שידחה את מועד ההצבעה על התקציב ב-100 ימים. במידה והצעת החוק לא תאושר במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית, הממשלה תצטרך לאשר תקציב עד יום שני הקרוב, ה-25 לאוגוסט. במידה והממשלה לא תאשר את התקציב הכנסת תפוזר אוטומטית וישראל תלך לבחירות. אלא שבסוף הדיון הליכוד וכחול לבן לא הגיעו להסכמות והועדה לא תצביע על דחיית אישור תקציב המדינה. בעקבות ההחלטה אמר מי שיזם את הצעת החוק, ח"כ צבי האוזר: "נותרו חמישה ימים, משוגעים רדו מהגג".

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר הציג בוועדה את התנאים של הליכוד, כדי שיצביעו בעד הדחייה. התנאים כוללים: 5% גמישות בתוך התקציב של 2020, אישור להפעלת תכניות קרב והיל"ה, אישור התקציבים לציונות הדתית שהיו עד עכשיו בכספים קואליציוניים ואישור תקציב הישיבות. יו"ר ועדת הכנסת איתן גינזבורג, מכחול לבן הגיב לדרישות זוהר: "אני חושב שיש כאן בלבול. התכנסנו לאשר דחיית תקציב, לא התכנסנו לדון כאן בתקציבי חלופי לכל מיני מטרות. יו"ר הקואליציה אמר דברים שהם לא על דעת הקואליציה אלא על דעתו האישית"

גם בסיעת יש עתיד הציבו תנאים משלהם לאישור הצעת החוק. חברי הסיעה דורשים להכניס לחוק, בין היתר: את הקטנת הממשלה ל-18 שרים, דמי אבטלה לעצמאיים, 400 מיליוני שקלים לסבסוד רכישת ספרי לימוד לאוכלוסיות מוחלשות, הגבלת כהונת ראש הממשלה ל-2 קדנציות, כיסוי הגירעון בבתי החולים הממשלתיים ולמימון תוספת 2000 התקנים לאחיות ו-400 התקנים לרופאים מתמחים, ותכנית לאומית להתמודדות עם הקורנה ועם העלייה הצפויה בתחלואה לחצי שנה.