הנשיא על האונס באילת: "מקרה של אובדן גבול בלתי נסלח"

במכתב פתוח לבני נוער, התייחס נשיא המדינה ריבלין למקרה האונס ולחומרת המעשים שבנוסף למעשה עצמו, גם פוגעים בחברה: "הם הורסים ומאמללים אותנו כחברה, ואין מהם תקנה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/20 18:58 ל באב התשפ

הנשיא על האונס באילת: "מקרה של אובדן גבול בלתי נסלח"
נשיא המדינה ריבלין. פרסם "מכתב לנער ולנערה", צילום: הדס פרוש, פלאש 90

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס הערב (ה') לפרשת האונס באילת, וכתב "מכתב פתוח לנער ולנערה" בחשבון הפייסבוק שלו. בפרשה שהתפרסמה אתמול, דווח כי נערה בת 16 נאנסה לכאורה בידי 30 גברים במלון בעיר אילת. 

"אין בי מילים מול הזוועה המדווחת על האונס הקבוצתי באילת", כתב הנשיא. "הימים האלה הם ימי שיגעון ואובדן שגרה. כשאין גבולות, המחשבה הראשונה היא כמה זה משחרר. זו המהות של חופש, אנחנו טועים לחשוב. אבל האמינו לי, חלק מהקשיים הכי גדולים שלנו כבני אנוש מתחילים במקום שאיבדנו גבול".

הוא הוסיף כי, "פגיעה מינית, אונס, ניצול מיני, אלימות מינית, הם חלק מהכתמים שלא ניתן למחוק. אלה מקרים של אובדן גבול בלתי נסלח והם הורסים אותנו כחברה. כאנושות. הם מאמללים אותנו ואין מהם תקנה". הנשיא קרא לבני הנוער לנקוט עמדה, לא לשתוק ברגע שרואים עוולה. "אל תעמדו מנגד. אל תקחו חלק בשתיקה".

https://www.facebook.com/ReuvenRivlin/photos/a.355037104530987/3482993185068681/

היום הודיע מפקד המחוז הדרומי של המשטרה ניצב משנה יורם סופר על הקמת צוות מיוחד שיחקור את הפרשה וימצה את הדין עם כלל המעורבים באונס הנערה. המשטרה יודעת כי האירוע תועד בידי חלק מהמשתתפים, וכרגע מירב המאמצים מכוונים למציאת הסרטונים והתמונות כדי למנוע העלמת ראיות ותיאום גרסאות.