מזעזע: חשד לאונס קטינה בידי 30 גברים

צעירה בת 16 התלוננה במשטרה כי בוצע נגדה אונס קבוצתי בעת ששהתה במלון באילת. המשטרה עצרה שני חשודים, אחד מהם גבר בן 27 מהמרכז. איילת שקד: "פילגש בגבעה. הענישה צריכה להיות מחמירה ומהירה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/20 09:35 ל באב התשפ

מזעזע: חשד לאונס קטינה בידי 30 גברים
אילת, צילום: shutterstock

ביום שישי האחרון, נערה בת 16, התלוננה במשטרה כי עברה אונס אכזרי בידי 30 גברים שונים. מחקירת המשטרה עולה כי הנערה שהתה במלון באילת יחד עם חברתה, שם נפגשו עם מכרים. במהלך הערב הנערה וחבורת גברים שתו אלכוהול לשוכרה שבסופה עלו לאחד החדרים וביצעו בה את האונס. המשטרה עצרה חשוד במעשה, גבר בן 27 תושב המרכז, ובית משפט השלום בקריית גת האריך את מעצרו בחמישה ימים.

בשל ריבוי החשודים, הוקם במשטרה צוות חקירה מיוחד בניסיון לאתרם. לפי גרסת החשוד הוא לא היה שותף לאונס עצמו, אך ידע על כך שאחרים היו בחדר ואנסו את הנערה. לדבריו לא היה בידו דרך לעצור את החשודים, ופחד כי הם יתקפו אותו. העברות המיוחסות לחשוד אונס, קשירת קשר לביצוע פשע ואי-מניעת פשע. הבוקר (ה') דיווחה המשטרה כי עצרה חשוד נוסף.  

הדיווח על המקרה המזעזע הוציא עשרות ביקורות מצד בכירים בפוליטיקה. שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד כתבה: "האונס האכזרי באילת הוא פשע מזעזע שמעיד על פשיטת רגל מוסרית של החברה בישראל, פילגש בגבעה. הענישה צריכה להיות מחמירה ומהירה. הטיפול בנערה צריך להיות רגיש לאחר שנעוריה נשדדו ממנה על ידי חיות אדם. נדרש גם טיפול אמיתי ונוקב ברמה הערכית החברתית במערכת החינוך".

יושב ראש הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת, עודד פורר כתב: "שוב פרשה מזעזעת שבה חייה של נערה ומשפחתה נהרסו. האבסורד הוא שבבית החולים באילת אין חדר אקוטי, הייעודי לנפגעות אונס, שבו ניתן לאסוף דגימות ולטפל בנפגעת. בשבוע הבא אקיים דיון חירום בוועדה לקידום מעמד האישה, כדי לחייב את הממשלה להקצות את התקציב לפתיחת חדרים אקוטיים בבתי חולים נוספים".

סגנית יו"ר הכנסת, ח"כ שרן השכל: "אונס של ילדה בת 16 על ידי 30 גברים הוא לינץ' שממנו לא ניתן כמעט להשתקם. 30 גברים עמדו בתור בשביל לאנוס ילדה שיכורה. אף לא אחד חשב להתקשר למשטרה או להציל אותה, מה לא בסדר במפלצות האלה, איזה הורים חינכו אותם?" גם ח"כ תהלה פרידמן התייחסה: "שלושים גברים. נערה בת 16. 'כי כאשר יקום איש על רעהו לרצחו נפש כן הדבר הזה'. סדום".