הערב: תומכי נתניהו יפגינו בכיכר פריז, פקקים צפויים באזור

המקום שהפך בשבועות האחרונים למעוז ההפגנות נגד נתניהו ישנה הערב את פניו, כשתומכיו של ראש הממשלה יקיימו הפגנת תמיכה בו. המשטרה הודיעה כי הרחובות באזור ייסגרו לתנועה

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/20 10:59 ל באב התשפ

הערב: תומכי נתניהו יפגינו בכיכר פריז, פקקים צפויים באזור
המחאות בכיכר פריז. מחליפים צד, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

כיכר פריז מחליפה צדדים. הצומת הגדולה, הסמוכה למעון ראש הממשלה בירושלים, הפכה בשבועות האחרונים למעוז ההפגנות נגד ראש הממשלה נתניהו, המכונות 'מחאת הדגלים השחורים', לצד המאהל הקבוע השוכן ממש בסמוך למעון ראש הממשלה. הערב (ה') תארח הכיכר את הפגנת תומכיו של ראש הממשלה, שקיבלו את אישור המשטרה להפגין במקום. במקביל, תתקיים הפגנת נגד של המוחים הקבועים במקום.

ממשטרת ישראל נמסר כי היא ערוכה לקיומן של המחאות הערב, סמוך למתחם בית רה"מ. כוחות המשטרה ייפרסו באזור כיכר פריז, רחוב עזה, בן מימון והרחובות הסמוכים על מנת לאפשר את חופש המחאה לכלל האזרחים, לשמור על בטחון הציבור והסדר הציבורי.

עוד נמסר כי לגבי אחת מהמחאות שצפויות להתקיים, הוגשה בקשה ע"י המארגנים, והיא אושרה ע"י משטרת ישראל בהתאם לתנאים שנקבעו. 

משטרת ישראל תחסום לתנועה את הרחובות בהם יתקיימו המחאות. להלן הסדרי התנועה:

* המשטרה תחסום לתנועה החל מהשעה 15:00, את הרחובות בן מימון, עזה (מטודלה לכיוון כיכר פריז), ארלוזרוב וקרן היסוד.
* רחוב רמב"ן - התנועה תתאפשר לכיוון מערב (רופין) בלבד.
* לבאים מרחוב קינג ג'ורג' לכיוון כיכר פריז - לא תתאפשר נסיעה לכיוון קרן היסוד והתנועה תופנה לרחובות אגרון ורמב"ן.
* הרחובות אגרון וקינג ג'ורג' - צפויים להיחסם בהתאם לכמות המפגינים והצורך בהרחבת מתחם המחאה.

בשל הצפי לעומסי תנועה, המשטרה קוראת לנהגים לתכנן את נסיעתם, להימנע מהגעה לאזור ברכבים פרטיים ולהשתמש באפליקציית הניווט WAZE.

עוד נמסר מהמשטרה, כי באשר לכל פעילות של הקמת רעש על פי החלטת בג״צ (5078-20) החל מהשעה 21:30 תיאסר הרעשה באמצעות צופרי אוויר, תופים, כלי הקשה ואמצעי הרעשה אחרים שאינם אמצעי כריזה והגברה (כגון רמקול או מגאפון). לאחר השעה 23:00 ייאסר השימוש גם באמצעי ההגברה.


(הזמר אסף אמדורסקי בהפגנה מול מעון ראש הממשלה)

המשטרה שבה ומדגישה, כי היא פועלת לאפשר קיומן של מחאות לכלל המפגינים, אך יחד עם זאת לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי, ותפעל בנחישות נגד כל ניסיון להפר את הסדר הציבורי או לפגוע בקיומן התקין.

משטרת ישראל קוראת לכלל המשתתפים במחאות להקפיד על הנחיות משרד הבריאות, לעטות מסיכות כנדרש ולשמור על ריחוק חברתי, למען שמירה על בריאות כלל הציבור וכוחות המשטרה.