מאה מתושבי יצהר הקימו מפלגה חדשה: "פתוחה לכל מי שמעוניין בשלמות העם, התורה והארץ"

"מחנה ישראל": כך תקרא המפלגה החדשה שהקימו הקבוצה מיצהר והסביבה. המפלגה שקיבלה את אישור רשם המפלגות, אמרה כי "המפלגה איננה רק של מקימיה ומייסדיה". מצע המפלגה ותוכניותיה יפורסמו בימים הקרובים

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/20 21:54 כט באב התשפ

מאה מתושבי יצהר הקימו מפלגה חדשה: "פתוחה לכל מי שמעוניין בשלמות העם, התורה והארץ"
100 תושבי יצהר והסביבה בין מקימי המפלגה, צילום: Sraya Diamant/Flash90

100 תושבי יצהר ויישובי הסביבה הקימו מפלגה חדשה שתקרא "מחנה ישראל". כך פורסם הערב (ד'). מהמפלגה נמסר: "המפלגה פתוחה לכל מי שמעוניין להצטרף יחד למען שלמות העם, התורה והארץ".

הקבוצה העיקרית שעומדת מאחורי הקמת המפלגה הם תלמידיו של הרב גינזבורג שמתגוררים ביצהר וביישובים סמוכים. השבוע ואחרי שעברה את כל הליכי הרישום בהצלחה, רשם המפלגות אישר את רישומה וכלך נולדה מפלגה חדשה - מפלגת "מחנה ישראל". 

מייסדי המפלגה החלו בהכנות לבחירות ובכוונתם כבר בימים הקרובים לפתוח במבצע התפקדות, אשר בסופו יערך פריימריז בכדי לקבוע את רשימת המפלגה לכנסת, לצורך התמודדות כבר בבחירות הקרובות. המפלגה החלה לפעול ברשתות החברתיות כבר הערב, ובימים הקרובים בכוונתם לפרסם לציבור את מטרותיה ואת תכניותיה.  

"מפלגת מחנה ישראל היא איננה רק של מקימיה ומייסדה, המפלגה פתוחה לכל מי שמעוניין להצטרף יחד למען שלמות העם, התורה והארץ. בימים הקרובים נפרסם לציבור כיצד נעשה זאת יחד." נמסר מהמפלגה.

טרם התברר מה מצע המפלגה, ומה ייחודה ממפלגות ימין אחרות בכלל וממפלגת עוצמה יהודית של איתמר בן גביר ומיכאל בן ארי. בינתיים, תושבים רבים מיצהר ביקשו לסייג כי לא מדובר בקבוצה מרכזית ביישוב וכי אין לשייך לשאר היישוב את הקמת המפלגה.