בעקבות האירוע הנהלת יצהר מבהירה: "אנו כמובן מתנגדים מכל וכל להשלכת האבנים"

במהלך פינוי במאחז "כיפה סרוגה", נתקלו כוחות מגב בהתנגדות של כ-30 תושבים שחסמו את הכניסה עם צמיגים בוערים. במהלך התגרה בין התושבים לשוטרים, נפצעו שני שוטרים. נעצר צעיר בשנות העשרים לחייו בחשד לשימוש בגז פלפל נגד השוטרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/20 09:44 יח בתמוז התשפ

בעקבות האירוע הנהלת יצהר מבהירה: "אנו כמובן מתנגדים מכל וכל להשלכת האבנים"
כוחות המשטרה ביצהר. ארכיון, צילום: הקול היהודי

במהלך הלילה (ו') החלו עימותים בין מפגינים מאזור יצהר לבין שוטרי משמר הגבול, במהלך העימותים שני שוטרים נפצעו. התקרית אירעה במסגרת פינוי המאחז  "כיפה סרוגה", שנהרס בעבר והוקם בשנית. -30 תושבים שהתאספו סמוך לשטח צבאי סגור ליד יצהר, הגיעו כדי לבנות את הבית שנהרס כבר בעבר, וכדי למנוע כניסה של שוטרים ערכו חסימות בין היתר באמצעות הבערת צמיגים.

כשהגיעו השוטרים הם נתקלו בהתנגדות אלימה שכללה תקיפות פיזיות שימוש בגז פלפל, והשלכת חפצים. לאחר מאבק ממושך השוטרים פירקו את המחסומים ופינו שוב את המבנה. כאמור במהלך העימותים נפצעו שני שוטרים, ובנוסף עצרו את אחד התושבים, צעיר כבן 20, בחשד לשימוש בגז פלפל לעבר הלוחמים.

תגובת הישוב יצהר: "מדובר באירוע שהחל בבניית בית חדש על חורבות בתים שנהרסו בידי כוחות הביטחון לפני כחודשיים. שוטרי המג"ב שהגיעו למקום ללא תגים וחלקם ללא מסכות הפעילו אלימות קשה כלפי תושבים שלא עשו דבר (מצורפים קטעי וידיאו) אנו רואים בחומרה את תפיסת הגבעה ע"י כח מג"ב במשך תקופה ארוכה, דבר שלא נעשה מעולם מול שום כפר ערבי, ועוד יותר את הפעלת האלימות הקשה שלא לצורך. אנו כמובן מתנגדים מכל וכל להשלכת האבנים ואין בישוב יצהר מקום לתופעות כאלו".

מפורום תג מאיר נמסר: "כאשר מבליגים למעשי טרור רצופים כנגד פלשתינים חפים מפשע- אין צורך להתפלא על פגיעה בשוטרי מג"ב. יש לעצור את פעילי הטרור היהודי הפועלים ללא הפרעה כנגד פלשתינים, ערבים-ישראלים,  יהודים-ישראלים, חיילים ושוטרי מג"ב"

בתקופה האחרונה נעשו פינויים רבים באזור יצהר, ביניהם גם פינוי במאחז "קומי אורי", גם בפעם ההיא הייתה אלימות, אז מצדם של השוטרים. מהתמונות שתועדו ב"קומי אורי" נראה כי הפינוי נעשה תוך אלימות פיזית. כוחות משמר הגבול שהגיעו לשכונה קומי אורי בישוב החלו לפנות את תושבי הבית שנבנה מחדש לאחר שנהרס, אך נהגו באלימות לתושבי המקום תוך כדי הפינוי.