דובר משרד החוץ של סודן הודח לאחר שדיבר על אפשרות לשלום עם ישראל

רשת אל-ג'זירה דיווחה כי לאחר שחיידר סאדיג אמר אמש כי המדינה מקווה לגבש הסכם שלום עם ישראל, הוא פוטר בידי שר החוץ. במשרד החוץ של סודן הבהירו כי הסוגיה לא נידונה במשרד

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/20 11:22 כט באב התשפ

דובר משרד החוץ של סודן הודח לאחר שדיבר על אפשרות לשלום עם ישראל
סודנים בישראל. ארכיון, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

יממה אחת בלבד לאחר דובר משרד החוץ הסודני, חיידר סאדיג, אמר בשיחה עם רשת 'סקיי ניוז' כי "אין סיבה להמשיך את העוינות בין סודן לבין ישראל", יצאה הודעה כי הוא פוטר מתפקידו.  אמש (ג') אמר הדובר כי בין המדינות כבר מתנהלות שיחות מוקדמות מתחת לפני השטח ואמר כי, "ישראל וסודן ירוויחו מהסכם שלום, נעשה אחד כזה מבלי לוותר על ערכים ועקרונות". שר החוץ של סודן, עומאר אסמאעיל, אמר כי הוא הופתע מדבריו של הדובר ועל כן הוא פוטר.

לפי שר החוץ של סודן הממשלה לא דנה באפשרות ליחסים דיפלומטיים עם ישראל, וגם לא במשרדו. להגנתו אמר הדובר: "כיוון שאף בכיר בממשלת סודן לא הכחיש את התבטאותו של שר המודיעין הישראלי אלי כהן על כך שבקרוב יהיו יחסים עם סודן. הבנתי מכך שזה אישור לדברים ושזה הקו של הממשלה ועל כך ביססתי את ההצהרה שלי".  לדבריו, ההסכם בין שתי המדינות "משרטט את הדרך הנכונה עבור יתר מדינות העולם הערבי".

אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על הדברים ואמר: "ישראל, סודן והאזור כולו ירוויחו מהסכם השלום ויוכלו לבנות ביחד עתיד טוב יותר לכל עמי האזור. נעשה כל הנדרש כדי להפוך חזון זה למציאות". גם שר החוץ גבי אשכנזי התייחס להעלאתם של היחסים מעל פני השטח, ואמר בחשבון הטוויטר שלו: "הודעת משרד החוץ הסודני מצביעה על השינוי המהותי המתחולל בימים אלו במזרח התיכון בכלל ובסודן בפרט".