סודן: "אין סיבה להמשיך את העוינות עם ישראל"

בעקבות ההסכם עם איחוד האמירויות, דובר משרד החוץ הסודני סיפר כי כבר מתנהלות שיחות בין המדינות והחמיא להסכם שנחתם בין ישראל והמדינה מהמפרץ: "צעד אמיץ". נתניהו בירך על הדברים ואמר: "נעשה כל הנדרש כדי להפוך חזון זה למציאות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/20 18:35 כח באב התשפ

סודן: "אין סיבה להמשיך את העוינות עם ישראל"
דגל האמירויות על בניין עיריית ת"א. בקרוב יהיה שם דגל סודן?, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

דובר משרד החוץ הסודני אמר היום (ג') בשיחה עם רשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית כי "אין סיבה להמשיך את העוינות בין סודן לבין ישראל". הוא ציין כי בין המדינות כבר מתנהלות שיחות מוקדמות מתחת לפני השטח ואמר כי, "ישראל וסודן ירוויחו מהסכם שלום, נעשה אחד כזה מבלי לוותר על ערכים ועקרונות".

הדובר הסודני התייחס לכינון היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות וההסכם הנרקם, וכינה את המהלך "צעד אמיץ".  לדבריו, ההסכם בין שתי המדינות "משרטט את הדרך הנכונה עבור יתר מדינות העולם הערבי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על הדברים ואמר: "ישראל, סודאן והאזור כולו ירוויחו מהסכם השלום ויוכלו לבנות ביחד עתיד טוב יותר לכל עמי האזור. נעשה כל הנדרש כדי להפוך חזון זה למציאות".

גם שר החוץ גבי אשכנזי התייחס להעלאתם של היחסים מעל פני השטח, ואמר בחשבון הטוויטר שלו: "הודעת משרד החוץ הסודני מצביעה על השינוי המהותי המתחולל בימים אלו במזרח התיכון בכלל ובסודן בפרט. בדיוק 53 שנה אחרי ועידת ח'רטום שבה קראה סודן להתנגד להכרה ולהסכם שלום עם מדינת ישראל. אני מברך על כל צעד שמקדם הליך של נורמליזציה, שלום, הסכמים והכרה בין מדינות. הפעילות הדיפלומטית הישראלית בהובלת משרד החוץ מייצרת הזדמנויות חשובות נוספות כמו הקשר בין ישראל וסודן. נמשיך לדון בתקופה הקרובה על שיפור היחסים עד לכדי חתימת הסכם שלום המכבד את האינטרסים של שני הצדדים". 
 

נראה כי ההסכם עם איחוד האמירויות מסמן דרך למדינות ערביות נוספות ומכשיר את האופציה לכונן יחסים רשמיים עם מדינת ישראל בלי קשר לסטטוס של הרשות הפלשתינית והמגעים המדיניים של ישראל מולם. מדינות רבות מבינות כי יחסים דיפלומטיים עם ישראל, הם שער לשיתוף פעולה גדול מצד ארצות הברית, דבר שיכול להזניק אותם מבחינה כלכלית ובינלאומית.