ה"פיצוי" לדחיית הסיפוח: גן לאומי במזרח ירושלים

השר רפי פרץ הוא שעומד מאחורי היוזמה שמטרתה היא לגרום לשיכוך הזעם בימין על דחיית הסיפוח. ההצעה הוגשה לשולחנו של ראש הממשלה שהודיע כי יבחן את ההצעה

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/20 19:35 כח באב התשפ

ה"פיצוי" לדחיית הסיפוח: גן לאומי במזרח ירושלים
השר פרץ. תכניתו תתקבל? , צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

האם יוקם גן לאומי חדש במזרח ירושלים? השר לענייני ירושלים ומורשת, הרב רפי פרץ, הציע לראש הממשלה בנימין נתניהו לבחון הקמת גן לאומי בגדול של 680 דונמים בין עיסאוויה וא-טור כדי שישכך את הזעם שהתפרץ בימין בעקבות דחיית הסיפוח כחלק מההסכם עם איחוד האמירויות. נתניהו אמר שהוא ישקול את הרעיון. 

התכנית להקמת גן לאומי "מורדות הר הצופים"

התכנית להקמת גן לאומי "מורדות הר הצופים" צילום: צילום מסך

התכנית להקמת הגן הלאומי שיקרא "מורדות הר הצופים" הוגשה כבר לפני כמעט עשור. התקיימו מספר דיונים בעניינה ואפילו כל ההתנגדויות שהוגשו נגדה נדחו. בשנת 2014 הוגשו מספר עררים ותיקונים ששינו את מתאר התכנית במקצת. מיד אחר כך התכנית נעצרה ונאסר על פרסומה. 

תכניתו של השר פרץ מגיעה בעקבות זעם של גורמים רבים מימין על נתניהו שדחה או אפילו ביטל את תכנית סיפוח במחיר להסכם, זאת על אף ההזדמנות הגדולה והלגיטימציה מצד ארצות הברית לבצע את הסיפוח במתכונת כלשהי. ראש הממשלה מצידו הכחיש את ביטול החלת הריבונות וטען כי לא נכלל בהסכם עם האמירויות אף סעיף שנוגע לכך. 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן