שלום תמורת שלום: מה עוד הרוויחה איחוד האמירויות מההסכם?

גילויים נוספים נחשפים על הסכם נרמול היחסים עם איחוד האמירויות, אלא שההסכם לא כול רק דחיית החלת הריבונות. בארצות הברית אישרו בעד ההסכם עסקת נשק בת עשרות מיליארדי דולרים. מלשכת נתניהו מכחישים: "הסכם השלום לא כלל שום הסכמה של ישראל לעסקת נשק כלשהי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/20 10:05 כח באב התשפ

שלום תמורת שלום: מה עוד הרוויחה איחוד האמירויות מההסכם?
מטוסי F35 בדרך לאיחוד האמירויות, צילום: דובר צה"ל

נשק בעד שלום: לאחר הבשורה על הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות, נחשפים פרטים נוספים על מה המחיר שעלה לנו ההסכם הזה. אז מעבר להחלטה, כי החלת הריבונות תדחה על מנת לאשר את ההסכם, נראה כי ישראל תצטרך לשלם מחירים נוספים. על פי מקורות אמריקאים, באיחוד הסכימו להסכם השלום בעד שארצות הברית תקיים עמה עסקת נשק בת עשרות מיליארדי דולרים. העסקה כוללת בין היתר מטוסי F-35 ומטוסים ללא טייס מתקדמים, וכולם יסופקו מארצות הברית.

על פי הדיווחים מנהיג איחוד האמירויות התעקש על תנאי זה, שלא יהיה הסכם אם ארצות הברית לא תאשר את עסקת הנשק.  מלשכת ראש הממשלה נתניהו נמסר כי "הסכם השלום ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות לא כלל שום הסכמה של ישראל לעסקת נשק כלשהי בין ארה"ב לאיחוד האמירויות. מלכתחילה, רה"מ התנגד למכירת F35 וכלי נשק מתקדמים אחרים למדינות כלשהן במזרח התיכון, כולל למדינות ערביות שעושות שלום עם מדינת ישראל. ההסכם לא כולל שום סעיף בנדון, וארה"ב הבהירה לישראל שהיא תקפיד תמיד לשמור על היתרון האיכותי של ישראל".

ראש אגף מודיעין לשעבר במוסד, חיים תומר, התייחס בראיון לכאן רשת ב' על תנאי ההסכם: "זה לא סיפור. גם לטורקיה יש F35 והיא איום הרבה יותר גדול. המדאיג בדיווח על הסרת האמברגו האמריקני במסגרת יחסים עם האמירויות הוא שמערכת הביטחון לא ידעה על ההסכמה". אלא שתומר חושף בעיה גדולה יותר והיא שנתניהו לא שיתף את מערכת הביטחון בקבלת ההחלטות: " זה הדבר המדאיג פה. אם אכן מערכת הביטחון לא ידעה על ההסכמות מתחת לשולחן ולא נתנו לה להביע עמדה, זה מדאיג".  

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן