אולמות התרבות ייפתחו ב-1 בספטמבר

משרד התרבות הודיע, בתיאום עם משרד הבריאות, כי אולמות התרבות ייפתחו להופעות החל מה-1 בספטמבר, בהתאם למצב התחלואה ול'תכנית הרמזור' של ממונה הקורונה פרופ' גמזו

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/20 13:01 כח באב התשפ

אולמות התרבות ייפתחו ב-1 בספטמבר
הופעה. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

ההופעות באולמות יחזרו? בהמשך לשיחות בין משרד התרבות והספורט למשרד הבריאות, הודיעו היום (ג') שני המשרדים על סיכום לפיו אולמות התרבות יפתחו ב-1.9, בעוד כשבועיים, על פי מתווה הרמזור שמגבש ממונה הקורונה, פרופסור רוני גמזו ובהתאם לנתוני התחלואה.

שר התרבות חילי טרופר אמר כי "מהלך זה, מצטרף לבשורה משבוע שעבר, במסגרתה החזרנו את מופעי התרבות במרחבים הפתוחים. אנו ממשיכים לפעול על מנת לפתוח גם את אולמות התרבות ב-1 בספטמבר. הגיעה העת להחזיר את התרבות לאולמות ולהחיות את עולם התרבות בחזרה".

עוד נמסר כי משרדי הבריאות והתרבות ממשיכים בשיחות על פרטי המתווה האחרונים, שיאפשרו את פתיחת האולמות, לרבות מספר המשתתפים ואחוזי התפוסה. פרטים נוספים ימסרו בהמשך.

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, אמר היום בוועדת הקורונה בכנסת כי "הירידה בתחלואה היא פועל יוצא של כמות הבדיקות –  אך המדד האמיתי הוא מספר החולים הקשים והמונשמים, וזאת כדי להימנע מקריסת מערכת הבריאות". לדבריו, "אפשר לקבוע תאריכי יעד אך אחר כך נאלצים להזיז אותם".

גרוטו הסביר כי משרדו מתכנן שינוי גישה בנושא ההתקהלויות: "נעבור לשיטה אחרת של ניהול האירוע: נפריד בין התקהלות בחלל סגור או בשטח פתוח, נפריד בסוג הפעילות, והתחשבות לפי גודל החלל הסגור (תפוסה או מרחק 2 מטר). מתווה זה יחל לפעול ב 1 בספטמבר ויכלול מופעי תרבות". אמר.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן