"עד סוף החודש יהיה מתווה לכניסת תיירים ממדינות ירוקות"

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות התייחס למתווה המסתמן לפתיחת השמיים והוסיף כי גם מנסים "לתת פתרונות למי שמגיע מגבולות יבשתיים ומהים". בהמשך הכריז גרוטו כי לפי הנתונים, החל מחודש מאי נדבקו יותר מ-1800 אנשים בבתי הכנסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/08/20 12:06 כז באב התשפ

"עד סוף החודש יהיה מתווה לכניסת תיירים ממדינות ירוקות"
איתמר גרוטו "עד סוף החודש יהיה מתווה לכניסת תיירים ממדינות ירוקות", צילום: פלאש 90

הטיסה הראשונה שיצאה מישראל ליוון מאז אושר המתווה, נחתה הבוקר (ב') בנמל התעופה באתונה. במקביל, הוועדה לביקורת המדינה בראשותו של ח"כ עופר שלח התכנסה כדי לדון במתווה פתיחת השמיים. בדיון נכח גם המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, שהשיב על שאלות מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל והכריז: "עד סוף החודש יהיה מתווה כניסת תיירים בקפסולות נשלטות ממדינות ירוקות".

בהמשך, הוועדה דנה בכניסת תיירים מחו"ל וחזרתם של אזרחי ישראל מגבולות יבשתיים כמו ירדן ומצרים. מנהל המחלקה ליחסים בין לאומיים במשרד הבריאות, ד"ר אשי שלמון, הבהיר: "מצרים היא מדינה לא פשוטה. יש בה עדיין תחלואה גבוהה ויש בה יכולת מוגבלת של בדיקות". פרופ' איתמר גרוטו הצטרף ואמר: "אנחנו מטפלים גם בזה כדי לתת פתרונות למי שמגיע מגבולות יבשתיים ומהים".

יפעת שאשא ביטון

יפעת שאשא ביטון. דרשה סדר בהנחיות.צילום: דוברות הכנסת, עדינה וולמן

יותר מאוחר התכנסה גם וועדת הקורונה בראשות ח"כ יפעת שאשא-ביטון, וקיימה דיון על פתיחת השמיים. שאלה יושבת ראש הוועדה את הגורמים המקצועיים: "לפי איזה קריטריון נקבעו המדינות הירוקות? בצרפת המצב טוב יותר מאשר מבולגריה והיא לא ברשימה, בנוסף אם ישראלים יכולים להתנייד בלי בידוד בין המדינות אז למה תיירים ממדינות ירוקות לא יכולים להגיע לכאן?". שאשא-ביטון דרשה להבין מדוע אדם שהיה חולה והחלים, לא נדרש בחובת בידוד אם פגש אדם מאומת - אבל חייב להיכנס לבידוד אם הגיע ממדינה אדומה.

ברקע הניסיונות לייצר מתווה אחיד לכניסת ויציאה מנתב"ג, ראש הממשלה נתניהו יגיע יחד עם שרת התחבורה, מירי רגב, לנמל התעופה. השניים יסיירו במקום ויקבלו סקירות על היערכות שדה התעופה לחידוש הטיסות.

"במקום בו יש רישיון עסק, נלך לפי התפוסה ובמקום בו אין- לפי המטראז"

בדיון נוסף בוועדת חוקה, פירט המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו את עקרונות המתווה להסדרת ההגבלות במשק שיובאו באחד בספטמבר: "הפרדה בין מקום פתוח למקום סגור שהוא הרבה יותר מסוכן, כפי שיצרנו כבר בתרבות. במקום סגור בו יש רישיון עסק, נלך לפי התפוסה ובמקום בו אין- לפי המטראז', בהתאם למצב העיר". פרופ' גרוטו הוסיף כי לצד עקרונות אלו יפעל מודל הרמזור. "4 צבעים שלפיהם תיקבע רמת התקהלות המותרת כשראשי הערים יהיו שותפים מלאים". 

עוד סיפר גרוטו על מערך המתחקרים שמורחב. "במקביל מתפתח מערך קטיעת שרשרת ההדבקה. יש כבר אלף מתחקרים חלקם במשרות זמניות במשרד הבריאות, הכול בתיאום עם פקע"ר, ליצירת מנגנון תחקור שיאפשר פתיחה של המשק". 

ובהתייחסות לנתוני ההדבקה אמר: "אנחנו יודעים על מחצית הנדבקים היכן נדבקו מתחילת מאי: באולמות אירועים נדבקו 453 איש, בבתי כנסת- 1845. לא תמיד יש נתונים, אך אפשר ללמוד את פוטנציאל ההדבקה. מחצית מהאנשים נדבקים בערים האדומות ומחצית במקומות הירוקים, כך שזה לא רק ערים אדומות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן