סקר: גם בימין מעדיפים את הסכם השלום על פני החלת הריבונות

סקר בחן ומצא כי בציבור הישראלי הכולל ובתוך גוש הימין בפרט ישנה העדפה ברורה להסכם נרמול היחסים עם איחוד האמירויות על פני החלת ריבונות. מדובר אף בפער משמעותי של 64.1% מול 27.9% בתוך הימין בלבד

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/20 16:17 כו באב התשפ

סקר: גם בימין מעדיפים את הסכם השלום על פני החלת הריבונות
דווקא בימין מעדיפים את הסכם השלום, צילום: יח"צ

סקר חדש של ערוץ 12 חושף היום (א') כי על אף הביקורות הנחרצות של הימין, הפסד החלת הריבונות לטובת הסכם נרמול היחסים עם איחוד האמירויות, הוא נכון. הסקר בחן גם מדגם כולל של ימנים ושמאלנים וגם בודד רק את מצביעי הימין. הסקר מראה כי ישנה העדפה נחרצת וברורה להסכם השלום על פני החלת הריבונות. רק מעטים משתתפי הסקר העדיפו את החלת הריבונות או טענו כי לא בחרו צד בדילמה.

לפי המדגם הכולל: 76.7% מהנשאלים מעדיפים את הסכם השלום עם איחוד האמירויות לעומת 16.5% שמעדיפים את החלת הריבונות על בקעת הירדן וישובים ביוהודה ושומרון. אך גם בתוך מצביעי הימין ישנו פער גדול ומשמעותי, 64.1% מהנשאלים מעדיפים את הסכם השלום עם איחוד האמירויות לעומת 27.9% שמעדיפים את החלת הריבונות. יתר האחוזים מתחלקים בין אלו שלא מעדיפים אף אחת מהאפשרויות, או שהם אינם יודעים להיכן להכריע.

מוקדם יותר היום התייחס ראש הממשלה לסוגיית החלת הריבונות בעד השלום וטען כי החלת הריבונות לא ירדה מהפרק. "אני מזכיר לכם שבהסכם הנוכחי לא רק שישראל לא נסוגה ממטר-מרובע אחד, אלא שתכנית טראמפ כוללת, לבקשתי, את החלת הריבונות של ישראל על שטחים נרחבים ביהודה ושומרון. אני הוא זה שהתעקשתי על הכנסת הריבונות לתכנית, והתכנית הזאת לא השתנתה. הנשיא טראמפ מחוייב לה ואני מחוייב לנהל משא ומתן על בסיסה". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן