הסכם השלום: משלחת ישראלית תצא בתחילת השבוע לאבו דאבי

המשלחת הישראלית שתצא לאבו דאבי, תיפגש עם צמרת השלטון של איחוד האמירויות. בביקור צפוי להיחתם גם הסכם הנורמליזציה עליו הכריז ראש הממשלה אתמול. ראש המוסד שלקח חלק בהסכם: "לא חשבתי שאתרגש כך - תחושת סיפוק אדירה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/08/20 10:45 כד באב התשפ

הסכם השלום: משלחת ישראלית תצא בתחילת השבוע לאבו דאבי
ראש המוסד וראש הממשלה, צילום: Haim Zach/GPO

הסכם השלום עם איחוד האמירויות עולה שלב. בראש המשלחת הישראלית שתצא בתחילת השבוע הבא לאבו דאבי, יעמוד ראש המוסד, יוסי כהן, והמשלחת בראשותו תיפגש עם צמרת שלטון איחוד האמירויות. כך פורסם ב-N12. כפי הנראה במהלך הפגישה ייחתם הסכם הנורמליזציה ובנוסף יתואם מפגש בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין מנהיגי האיחוד בעוד שבועות אחדים.

לפני כשנה דיבר ראש המוסד, יוסי כהן, על ההזדמנויות של מדינת ישראל באזור המפרץ: "המוסד מאתר כיום הזדמנות נדירה, אולי ראשונה בהיסטוריה של המזרח התיכון - להגיע להבנה אזורית שתוביל להסכם שלום כולל". על הסכם השלום שלקח בו חלק, אמר כהן, "לא חשבתי שאתרגש כך, קצת כמו נער. אמש היה ערב מרגש מאוד למוסד. התפקיד שלנו במוסד הוא לא רק למנוע התדרדרות למלחמה או לסכל פיגועי טרור נגד ישראל, אלא גם לזהות הזדמנויות שונות לשלום ברחבי האזור, ולפעול בכל הכוח כדי לקדם אותן. זה מה שעשינו, וזו תחושת סיפוק אדירה לכל עובדי ועובדות המוסד שעסקו במלאכה החשובה הזו ותרמו לקידומו של ההסכם. אני גאה בהם".

עודד רביבי: "הקואליציה לא אפשרה" | יוחאי דמרי: "מתי הייתה לנו מלחמה עם איחוד האמירויות?"

כזכור, בהצהרתו לציבור אמש, הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו על הסכם השלום הצפוי להיחתם בין ישראל לאיחוד האמירויות. "היום נפתח עידן חדש ביחסיה של מדינת ישראל עם העולם הערבי. לפני שעה קלה קיימתי שיחת ועידה היסטורית עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ועם נסיך הכתר של איחוד האמירויות הערביות, של אבו דאבי, שייח' מוחמד בן זייד. בשיחה הזו החלטנו על שלום רשמי ומלא בין ישראל לאיחוד", אמר נתניהו.

הצהרת ראש הממשלה, אמש

הצהרת ראש הממשלה, אמשצילום: Yonatan Sindel/Flash90

בהתייחסו לשאלת החלת הריבונות, אמר נתניהו כי "הבטחתי שאביא החלת ריבונות ביהודה ושומרון. אין שום שינוי בתכנית שלי להחלת ריבונות. הנשיא טראמפ ביקש שנמתין זמנית. אני לא מוכן לוותר, אני מחויב לריבונות ולארץ ישראל". 

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס להסכם השלום בתדרוך עיתונאים בבית הלבן וכשנשאל טראמפ על דבריו של נתניהו שאמר כי החלת הריבונות רק הופסקה זמנית, השיב טראמפ כי "זה מחוץ לשולחן". טראמפ פנה לשגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן, שאמר גם הוא כי ההגדרה הנכונה היא "שהסיפוח מושהה לעתיד הנראה לעין".