בלי תיאום עם גנץ: נתניהו האריך את כהונת ראש המוסד בחצי שנה

יוסי כהן היה אמור לסיים את תפקידו עם תחילת שנת 2021, לאחר חמש שנים בתפקיד. כעת ראש הממשלה האריך את כהונתו בחצי שנה, בלי תיאום עם שר הביטחון, שאמור לאשר מינויי בכירים במסגרת ההסכם הקואליציוני

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/20 17:56 יג בתמוז התשפ

בלי תיאום עם גנץ: נתניהו האריך את כהונת ראש המוסד בחצי שנה
צילום: חיים צח, לע"מ

ממשרד ראש הממשלה נמסר היום (א') בשל האתגרים הביטחוניים העומדים בפני מדינת ישראל, ביקש ראש הממשלה בנימין נתניהו מראש המוסד יוסי כהן להאריך את כהונתו בכחצי שנה נוספת. במהלך יוני 2021 יוחלף ראש המוסד. ראש המוסד נענה לבקשתו של ראש הממשלה ובינואר הקרוב יחל את שנתו השישית בתפקיד.

המינוי היה צריך לקבל את אישורו של ראש הממשלה החלופי ושר הביטחון, בני גנץ, שבמסגרת ההסכם הקואליציוני אמור להיות חלק מאישור מינוי בכירים. אלא שבשל העובדה שמדובר בהארכת כהונה ולא במינוי חדש, נתניהו היה יכול לבצע את המהלך לבדו.

פרשנים רבים טוענים כי כהן, המיודד עם נתניהו, סומן כמי שירש אותו בתפקיד. כעת נראה ששני הצדדים אינם בוערים בביצוע הירושה, היות ועם הארכת הכהונה של כהן כך תקופת הצינון הנדרשת ממנו לבצע כשסיים את תפקידו תתארך גם כן. כהן משמש בתפקיד ראש המוסד מאז ינואר 2016. קודם לכן, שימש במשך שנתיים ראש המטה לביטחון לאומי, וכן יועצו של נתניהו לביטחון לאומי.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן