בשעה טובה: תושבי יהודה ושומרון יכולו לשלם במזומן לאוטובוסים

בית הדין האזורי לעבודה קיבל את עמדת שרת התחבורה, ופסק כי גם קשישים יוכלו לשלם במזומן לנהגים. מירי רגב: "זוהי בשורה גדולה לציבור הקשישים ותושבי יו"ש שיוכלו להמשיך להשתמש בתחבורה הציבורית גם בצל הקורונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/08/20 16:09 כג באב התשפ

בשעה טובה: תושבי יהודה ושומרון יכולו לשלם במזומן לאוטובוסים
צילום: shutterstock

בשורה לתושבי יהודה ושומרון: לאחר שנחשף כי נהגים באוזר השומרון, מסרבים לקבל מהנוסעים תשלום במזומן על הנסיעה, בניגוד להוראת שרת התחבורה מירי רגב, בית הדין לעבודה הכריע לטובת השרה. ההוראה שיצאה כבר לפני כחודשיים כי נוסעים ביהודה ושומרון זכאים לשלם במזומן ולא רק בשימוש כרטיס הרב קו, לא מומשה בפועל על ידי מספר נהגים. משרד התחבורה פנה לבית הדין לעבודה ודרש כי הנהגים יחויבו לבצע את ההוראה על פי חוק. ההוראה של בית הדין תקפה לא רק כלפי הנוסעים ביהודה ושומרון אלא על כלל אוכלוסיית הקשישים ברחבי הארץ.

בית הדין האזורי לעבודה הכריע בשעה האחרונה לטובת המתווה של משרד התחבורה שהוצע לצדדים בסכסוך שבין הנהגים למפעילי התחבורה הציבורית ובכך אושרה סופית הנחיית שרת התחבורה לשימוש במזומן באוטובוסים. על פי המתווה, ייגבו הנהגים מזומן מהנוסעים, באמצעות שימוש ב-2 קערות ייעודיות אשר באחת מהן יניחו הנוסעים את הכסף ובשניה יקבלו את העודף הנדרש ואת כרטיס הנסיעה. בסוף מסלול הנסיעה יוכלו הנהגים לאסוף את הכספים שיצטברו ולהפקידם בקופת החברה. 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב: "זוהי בשורה גדולה לציבור הקשישים ותושבי יו"ש שיוכלו להמשיך להשתמש בתחבורה הציבורית גם בצל הקורונה כפי שמתקיים בכל ענפי המשק. אני שמחה על ההסכמות ושולחת ברכות חמות לנהגי התחבורה הציבורית, אשר בהם אני רואה את המשאב המרכזי של מערך ההיסעים הציבורי לטובת אזרחי ישראל. אמשיך לפעול למען רווחת הנהגים בדגש על האצת ביצוע המחיצות וכן בקידום מתקני ריענון ונוחיות למען נהגי האוטובוסים בישראל".