עימות בין מתן כהנא ליאיר גולן בדיון על אכיפת הבנייה בשטחי C

במהלך דיון בוועדת חוץ וביטחון, התנהל עימות חריף בין חברי הכנסת מימינה ומרץ. אחרי ח"כ כהנא אמר כי המנהל האזרחי נכשל במשימתו להרוס בתים לא חוקיים, ענה לו גולן כי "להגן בגזרה זה לא להרוס בתים, להפך". כהנא הגיב: "תלוי של מי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/08/20 14:11 כג באב התשפ

עימות בין מתן כהנא ליאיר גולן בדיון על אכיפת הבנייה בשטחי C
ח"כ מתן כהנא, התעמת עם יאיר גולן בוועדה, צילום: דוברות הכנסת

בדיון בוועדת חוץ וביטחון שנערך היום (ה') התפתח עימות חריף בין ח"כ מתן כהנא (ימינה) ובין ח"כ יאיר גולן (מרצ). הדיון עסק בסוגיות שונות הנוגעות לשטחי C בכלל ובפרט למדיניות הריסת בתים באזור והאכיפה של צה"ל כלפי בנייה יהודית וערבית.

https://twitter.com/KnessetT/status/1293851409318907907

ראש המנהל האזרחי, תת אלוף רסאן עליאן אמר כי אין להם מספיק כוח אדם בשביל לאכוף את כל היקפי הבנייה, "אם יהיו לנו 30 פקחים ולא 17 אז כנראה שהתוצאות שלנו יהיו הרבה יותר טובות". ח"כ משה ארבל (ש"ס) ענה לו: "דיוני כוח האדם חוזרים פעם אחר פעם. יש לכם כמויות של כוח אדם שמבצעות בשטח את פעולות האכיפה. אתם מחזיקים בכוח אדם הרבה יותר גדול מרשות מקרקעי ישראל. הביצוע בפועל נעשה על ידי חיילי צה"ל, הטיעונים האלו של תקנים לא מחזיקים מים".

מתן כהנא הצטרף לביקורת ואמר: "סוף סוף הקצין הבכיר מודה בפה מלא שהוא לא עומד במשימה שלו הוטלה עליו משימה להגן בגזרתו והוא לא עומד במשימתו. צוות קו כחול זה שישה פקחים במקום שיחפשו כל הזמן התיישבות יהודית שיעזרו לו בפיקוח על בנייה בלתי חוקית".

יאיר גולן הגיב לאמירתו של כהנא: "להגן בגזרתו זה לא להרוס בתים, נהפוכו". כשכהנא משיב לו: "תלוי של מי". זאת בעקבות פינויים והריסת בתים ביישובים יהודים בשנים האחרונות, ובניגוד גמור לאי האכיפה בישובים ערביים בשטחי C. גולן החזיר: "לפגוע בביטחון, זה להרוס יותר בתים". כשבמהלך כל הזמן הזה יו"ר הוועדה ח"כ צבי האוזר מפציר בשניהם, "להרגיע את הרוחות".