נתניהו נגד מדלבליט: מתנגד שתעסוק בגיבוש הסדר ניגוד העניינים בענייני

ראש הממשלה שיגר מכתב ליועמ"ש ובו דרש כי מי שיעסוק בגיבוש הסדר ניגוד העניינים שלו מבקר המדינה או שופט בדימוס: "מדובר בניסיון להצר את צעדי ראש הממשלה ובניסיון לגרוע מסמכויות ראש הממשלה המוקנות לו בחוק יסוד". היועמ"ש בתגובה: "אין כל עילה שמונעת ממני לעסוק בהסדר ניגוד העניינים של רה"מ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/07/20 15:57 ב באב התשפ

נתניהו נגד מדלבליט: מתנגד שתעסוק בגיבוש הסדר ניגוד העניינים בענייני
מנדלבליט ונתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתנגד לטיוטת הסדר ניגוד העניינים שגיבש היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ודורש כי היועמ"ש כלל לא יעסוק בגיבוש הסדר ניגוד העניינים, וכי יש להעביר את ההכרעה למבקר המדינה מתניהו אנגלמן או לשופט בדימוס הבקיא בסוגיית ניגוד העניינים דוגמת כבוד השופט יעקב טירקל.


להורדת הקובץ

עורך דינו של ראש הממשלה יוסי כהן כתב ליועמ"ש כי "כידוע אתה והפרקליטים הכפופים לך הגשתם בחופזה כתב אישום פגום כנגד ראש הממשלה". עוד הוסיף עו"ד כהן "היכולת להתגונן מפני כתב האישום תיפגע, מדובר בניסיון להצר את צעדי ראש הממשלה ובניסיון לגרוע מסמכויות ראש הממשלה המוקנות לו בחוק יסוד". לטענת נתניהו אין שום מניעה שהוא יעסוק במינוי מפכ"ל המשטרה והיועץ המשפטי לממשלה, למרות תיקיו הפלילים וטוען כי היועמ"ש פועל ממקומות לא טהורים ולכן דורש להחליפו.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט דחה את הטענות שהשמיע נגדו ראש הממשלה בנימין נתניהו וקבע כי אין כל עילה שמונעת ממנו לעסוק בהסדר ניגוד העניינים של נתניהו, הסכם שנדרש לאור העובדה שראש הממשלה מתמודד כעת עם אישום בבית המשפט. במכתב ששלח נציגו של מנדלבליט לפרקלטו של נתניהו, עו"ד יוסי כהן, נכתב כי היועמ"ש לא ישנה את טיוטת ניגוד העניינים שהוכנה, ובראשה הקביעה שנתניהו יצטרך להימנע ממינויים הנוגעים לערכת אכיפת החוק - כמו למשל מינוי פרקליט המדינה, מפכ"ל המשטרה וחברי הוועדה לבחירת שופטים.

נזכיר כי בשנה וחצי האחרונות המשטרה מתנהלת עם ללא מפכ"ל, אלא עם ממלא מקום. כמו כן היועמ"ש מדלבליט צפוי לסיים את תפקידו בחודשים הקרובים, ומאז פרישתו של שי ניצן הוא ממלא את מקומו של פרקליט המדינה. כך שלמעשה מערכת אכיפת החוק מחכה לאיוש של שלושה תפקידים מרכזיים, שלרוב לראש הממשלה יש סמכות לדון מי ימונה אליהם.