שר הדתות: כל עסק שנסגר בתקופת הקורונה - יקבל החזר על תשלומי הכשרות

בשורה חשובה לבעלי העסקים. לאחר שח"כ פרידמן הציגה את קשיי העסקים לשלם עבור השגחה ותעודת כשרות, השר אביטן אמר כי ייפעל לביטול השיימינג לעסקים שהסירו תעודת כשרות

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 13/08/20 12:19 כג באב התשפ

שר הדתות: כל עסק שנסגר בתקופת הקורונה - יקבל החזר על תשלומי הכשרות
משגיחי כשרות. ארכיון, צילום: פלאש 90, יעקב נעמי

עסק שנסגר בגלל ההגבלות - יקבל החזר כספי על כל תשלומי האגרות והשגחת הכשרות או שתוארך לו תקופת ההשגחה ביחס לתשלום, ולפי בחירתו. כך ענה הבוקר (ה') השר לשירותי דת, הרב יעקב אביטן לשאילתה שהגישה חברת הכנסת תהלה פרידמן.

"אילו הקלות מציעים בתחום הכשרות לעסקים הקטנים?" שאלה ח"כ פרידמן ביוזמה משותפת עם תנועת נאמני תורה ועבודה את השר אביטן. בעקבות כך הוא בישר מעל דוכן הכנסת על שורה של הקלות בתחום הכשרות לאור משבר הקורונה. 

השר לשירותי דת הרב יעקב אביטן אמר: "הנחיתי לכל הגורמים להחזיר את תשלומי אגרות הכשרות בתקופה בה בתי העסק היו סגורים בשל המשבר. בית אוכל שנסגר ולא חזר לפעול - יושב לו החלק היחסי של האגרה וכן תשלומי המשגיחים. הרבנות הראשית בוחנת בימים אלה אפשרויות לשילוב אמצעים טכנולוגיים, בתקווה כי זה יביא להפחתת שעות ההשגחה הנדרשת בבית העסק ובהתאם להפחתה בתשלום האגרה." 

במענה לשאלה נוספת של ח"כ פרידמן לגבי אופן הצגת הסרת תעודת ההכשר מבית העסק, הסכים השר לבקשת חברת הכנסת לציין את הנימוק והסיבה להסרת תעודת ההכשר בעת ההודעה על הסרת תעודת הכשרות. 

ח״כ תהלה פרידמן אמרה אחרי תשובתו של השר כי: ״אני מברכת את השר הרב יעקב אביטן על הנכונות שלו לסייע למסעדות ובתי אוכל באמצעות מתן הקלות בתחום הכשרות ובעיקר על היותו קשוב למצוקות העסקים בתקופה המורכבת הזו. שמחתי גם, אפילו מאד, שהשר קיבל את ההצעה להפסיק את השיימינג הנעשה לעסקים המסירים את התעודה. לאור העובדה שאצל חלקם הדבר נעשה מטעמים כלכליים בלבד."

בתנועת נאמני תורה ועבודה בירכו על דברי השר ומסרו כי ״מדובר בצעד מתבקש שיכול להקל על עסקי המזון בתקופה הכלכלית המורכבת הזו, בה נאלצים לעתים העסקים לוותר על תעודת הכשרות לחלוטין. אנו מקווים שתופעת השיימינג לעסקים שבוחרים לעזוב את כשרות הרבנות תיפסק ושדברי השר יהפכו להנחיה ברורה לכלל נותני הכשרות והמועצות הדתיות. הדבר יחזק לבסוף את הכשרות בישראל״.