האם נמצא טיפול יעיל לקורונה?

במסגרת ניסוי שאושר על ידי משרד הבריאות, טופלו שלושה חולים בנוגדנים מבוססי פלזמה, מצבם השתפר במהירות והם שוחררו לביתם. המרכז הרפואי הדסה: "אנחנו בתחילת הדרך אך מאוד מעודדים מהתוצאות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/08/20 10:26 כג באב התשפ

האם נמצא טיפול יעיל לקורונה?
ניסוי חדש ומעודד, צילום: Yossi Aloni/Flash90

בשורות טובות: בניסוי חדש שנערך במרכז הרפואי הדסה, טופלו שלושה חולי קורונה בנוגדנים מבוססי פלסמה. מצבם השתפר במהירות והם שוחררו לביתם כך דווח הבוקר (ה'). המחקר שבוצע על ידי המרכז הרפואי וחברת קמהדע הישראלית, אושר ע"י משרד הבריאות והקיף מספר בתי חולים בארץ. במסגרת הניסוי, ניתן לחולים טיפול המבוסס על מוצרים שבודדו וטוהרו מפלזמה של תורמים שהחלימו מקורונה ופיתחו רמה גבוהה של נוגדנים לנגיף.

שלושת החולים הראשונים שטופלו במסגרת המחקר הראו הטבה קלינית מהירה ושוחררו לביתם תוך זמן קצר. ד"ר אסא קסלר, רופא במחלקת הקורונה ובפנימית א' בהדסה עין כרם, מציין כי "בהתאם למתווה המחקר הקליני שאושר, החולים שמקבלים את הטיפול הם כאלה הסובלים מדלקת ריאות בגלל הנגיף. לפי שעה ולמרות שאנו בתחילת הדרך אנחנו מאוד מעודדים מהתוצאות".

חברת קמהדע הישראלית עדכנה כי היא מתכננת להמשיך בניסוי ולבחון אותו כטיפול מניעתי פוטנציאלי למחלת הקורונה. המשך הניסוי ייערך בקרב מתנדבים בריאים בקבוצות סיכון, במחקר קליני נפרד .

מי שהיה בין יוזמי איסוף הפלזה מחולים שהבריאו הוא פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה. בתגובה לתוצאות הניסוי הוא אמר: "מזה שלושה חודשים שבהדסה נאספו, למרות התנגדות התחלתית של מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, תרומות פלסמה מחולי קורונה אחרי שאלו החלימו, בסיוע ארגון "יד אברהם" ומנהיגי העדה החרדית. הם נבדקו והיו שליליים לווירוס ובעלי רמת נוגדנים גבוהה בדמם. את תרומתם אסף בנק הדם במרכז הרפואי, והעבירן יחד עם מנות שנאספו על ידי מד"א אל חברת קמהדע, שם הופקו הנוגדנים המתאימים לטיפול הניסיוני שמעורר תקוות רבות בארץ ובעולם כולו". 

רוטשטיין הוסיף כי, "אנו גאים להיות לא רק מעבדת בדיקות הקורונה העסוקה והאפקטיבית ביותר בישראל, אלא גם בית החולים האוסף מעשרות של מחלימים את הפלסמות שהם תורמים, על מנת לקיים מצוות ערבות הדדית ולהציל חולי קורונה מהתדרדרות למצוקה נשימתית וממוות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן