מנכ"ל משרד הבריאות מעריך: "ירידה בתחלואה - בתוך שבועיים"

משרד הבריאות צפוי להציג לקבינט הקורונה היערכות ל"פעילות דיפרנציאלית", על פי אזורי תחלואה. מנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי: "שלם עם הצורך לחדש את הלימודים, המתווה עצמו הוא המיטבי בתנאים שבהם אנחנו נמצאים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/08/20 09:42 כג באב התשפ

מנכ"ל משרד הבריאות מעריך: "ירידה בתחלואה - בתוך שבועיים"
מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, צילום: פלאש 90

האם האיום הקבוע בסגר כללי מתפוגג סופית, ובקרוב מדינת ישראל תתחיל בביצוע פעילות סגרים מקומיים? מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אומר הבוקר (ה') בראיון בגלי צה"ל כי משרדו יציג היום היערכות לפעילות מקומית: "נציג היום בקבינט הקורונה פעילות דיפרנציאלית, על פי נתוני התחלואה בכל אזור".

קורונה בישראל: 11 מתו אתמול, 379 במצב קשה

בדיון שיתקיים היום בקבינט הקורונה צפויים במל"ל להעלות שוב דרישה להחמרות נוספות בהגבלות על הציבור. "חייבים להחזיר חלק מההגבלות כדי לבלום את התפשטות הנגיף. אם לא נפעל מהר, פעילות בתי החולים תפגע", צוטטו גורמים במל"ל בגל"צ. עם זאת, אנשי משרד הבריאות לא צפויים לדרוש הגבלות נוספות בדיון.


(ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, בתדרוך היומי, אמש)

פרופ' לוי התייחס גם למתווה פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר, שזכה לביקורת רבה, ואמר כי במצב הנוכחי זהו המתווה הטוב ביותר האפשרי: "אני שלם עם הצורך לחדש את הלימודים, המתווה עצמו הוא המיטבי בתנאים שבהם אנחנו נמצאים. נעשה עוד דיון לקראת פתיחת השנה", הוסיף.

לדברי מנכ"ל משרד הבריאות, בקרוב נראה ירידה בתחלואה, אך לא במספרים מספיקים: "בתנאים שאנחנו פועלים בהם כעת, בעוד כשבועיים תהיה ירידה והתייצבות בהיקף התחלואה - אבל עדיין לא נגיע למספרים הנמוכים שיאפשרו יעילות בקטיעת שרשראות ההדבקה".

כזכור, אמש אמר ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, בראיון לרדיו 103, כי הוא מודאג ממספר המתים שממשיך לעלות בכל יום. "זה בהחלט נושא שאנחנו צריכים כל הזמן לעקוב אחריו. ברור שאנחנו עדיין לא באי ספיקה של המערכת. אני נפגשתי עם מנהלי בתי החולים לפני יומיים, וקיבלתי מהם חיזוק דווקא על כל המצב שלהם.
צריך יותר לשים לב לחולים ה'סופר' קשים, אותם חולים שנמצאים בטיפול נמרץ וצריכים 'אקמו', אבל מבחינת כלל החולים הקשים והמונשמים, יש עדיין יכולת קליטה והחשיבות היא גם בוויסות בין בתי החולים באזורים השונים בארץ".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן