בנט: "8,000 תלמידים יהיו ברחוב אם לא נפתור את זה"

בזמן ההצבעה על הצעת החוק של יש עתיד וחילופי הדברים בין נתניהו ולפיד, יצאו חברי הכנסת של ימינה שקד, כהנא ובנט לתמוך במפגינים שקוראים נגד סגירת תכנית היל"ה. בנט נאם בהפגנה ואמר: לא נוותר, אתם הדבר הכי חשוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/08/20 14:32 כב באב התשפ

בנט: "8,000 תלמידים יהיו ברחוב אם לא נפתור את זה"
נפתלי בנט עם המפגינים מחוץ לכנסת, צילום: הילה ניסן פרידמן

בזמן ההצבעה על הצעת החוק של יש עתיד שביקש למנוע מנאשם בפלילים לכהן כראש ממשלה, ותוך כדי חילופי הדברים בין נתניהו ולפיד, יצאו שלושה חברי כנסת ממפלגת ימינה כדי להיות בהפגנה מחוץ למשכן של תכנית היל"ה.

השלושה הם איילת שקד, מתן כהנא ונפתלי בנט. הם יצאו אל המפגינים וביקשו לחזק אותם. יו״ר ימינה נאם בהפגנה ואמר: ״8,000 הילדים כאן, אם לא יהיו בהיל״ה, יהיו ברחוב." הוא פנה לנתניהו ולפיד ואמר להם. "תפסיקו להתקוטט בכנסת ותפתרו את זה״.

https://youtu.be/YI-4Q380rpY

בנט המשיך ואמר: "יהודים וערבים, דתיים, חילונים וחרדים, שלכולם יש משהו משותף-אף אחד לא מוכן לוותר על אף ילד במדינת ישראל. לא מעניין אותי אם יש בחירות או אין בחירות, אם יש תקציב או אין תקציב.   מעניין אותי דבר אחד - שבעוד שבועיים, כל המורים, כל המנהלים ובעיקר כל התלמידים של הפרויקט הקדוש הזה - היל"ה, יכנסו לבית שלהם. לא לבית הספר, לבית שלהם.  אנחנו לא נוותר. אתם הדבר הכי חשוב. אני אתכם".

תכנית היל"ה היא תכנית לנוער בסיכון שבשל חוסר בתקציב כל עובדיה קיבלו מכתבים על זימון לשימוע לפני פיטורים. היום התכנסו מאות עובדי הוראה,תלמידים ונערות ונערים בוגרי התכנית כדי למחות על סגירת התכנית. טלילה איילון, מורה בתכנית אומרת: "המדינה החליטה השבוע שהחינוך בישראל מגיע לילדים החזקים בלבד, ודנה 8,000 תלמידים להיזרק ברחוב ו-1,600 מורים לאבטלה".