המשנה לפרקליט המדינה בן ארי זומנה לשימוע בעיריית ראש העין בחשד לעבירת בנייה

עבירת הבנייה שנחשפה בפברואר האחרון, מעלה חשד כי המשנה לפרקליט המדינה ובן זוגה פיצלו דירה ללא אישור ובניגוד לחוק. כעת עיריית ראש העין, שבשטחה נמצאת הדירה, מבקשת לחקור את בן ארי. משרד המשפטים מכחיש את הדיווח

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 12/08/20 11:41 כב באב התשפ

המשנה לפרקליט המדינה בן ארי זומנה לשימוע בעיריית ראש העין בחשד לעבירת בנייה
עו"ד ליאת בן ארי. זומנה לשימוע בעירייה, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

המשנה לפרקליט המדינה, ליאת בן ארי, זומנה לשימוע בעיריית ראש בעין בפרשת עבירת הבנייה בווילה שלה ושל בן זוגה. כך דווח הבוקר (ד') ב'הארץ'.

בחודש פברואר האחרון הגיע פקח בנייה של עיריית ראש העין לווילה שבנייתה הושלמה לאחרונה ושנרכשה על ידי המשנה לפרקליט המדינה ליאת בן ארי ובעלה. הביקור הוליד דו"ח, לפיו במקום בוצע עבירה של פיצול נכס.

לפי הדו"ח, הפיצול בוצע ללא אישור או דיווח לרשויות ותוך פתיחת דלת בניגוד לתוכנית המאושרת, ולכן ככל הנראה מדובר בעבירת בנייה. עם זאת, החוק (תיקון 117 לחוק התכנון והבנייה) מאפשר לקיים פיצול בנכסים מסוג זה. בעירייה אישרו כי בשנים האחרונות התקבלו כ-200 בקשות כאלה ברחבי העיר.

לאחר ביקור הפקח והגשת הדו"ח העבירו בני הזוג בן ארי- שווקי בקשה שתכשיר את עבירת הבנייה בדיעבד, ובעירייה מסרו כי ככל הנראה הבקשה תאושר. במקביל התקיים מסלול אכיפתי, ובעניין זה מסרו מעיריית ראש העין כי טרם החליטו בנושא. מעבר לכך עלו בשבועות האחרונים טענות נוספות בפרשה. לפי אחת מהן, היה אסור לפרקליטה הבכירה ולבעלה לרכוש את הנכס מלכתחילה מכיוון והוא נועד להשקעה ולא למגורים.

בנוסף לכך, עלו גם תהיות בנוגע לרכישת הקרקע שעליה בנויה הווילה. השטח נרכש במסגרת מכרז של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י). העמותה שבמסגרתה רכשו בני הזוג את הקרקע, הגישה במכרז הצעה נמוכה בכ-10 מיליון שקל מההצעה הגבוהה, ולכן לא הייתה אמורה לזכות במכרז. מרמ"י נמסר כי,"העמותה הוכרזה כזוכה על ידי ועדת המכרזים של רמ"י, כשההצעה האחרת שהוגשה במכרז נפסלה הואיל ולא עמדה בתנאי המכרז".