נתניהו על דרישת גנץ לדחיית אישור התקציב: "אני לא עוסק באולטימטומים"

ראש הממשלה קיים היום סיור ביטחוני בבסיס חיל האוויר בחצור וקיבל סקירות ביטחוניות מהרמטכ"ל וממפקד חיל האוויר. ראש הממשלה התייחס בתום הסיור לטרור הבלונים, ואמר, "נפעל ונגבה מחיר יקר. עשינו את זה בעבר, נעשה זאת גם עכשיו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/08/20 13:20 כא באב התשפ

נתניהו על דרישת גנץ לדחיית אישור התקציב: "אני לא עוסק באולטימטומים"
צילום: David Cohen/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (ג') סיור ביטחוני בבסיס חיל האוויר בחצור וקיבל סקירות ביטחוניות מהרמטכ"ל אביב כוכבי וממפקד חיל האוויר בטייסת F16. נתניהו שמע סקירות ביטחוניות על העשייה המבצעית של חיל האוויר, סייר בתצוגת אמצעים מתקדמים של חיל האוויר ואמצעי לחימה מיוחדים וקיים שיח עם לוחמי צוות האוויר ולוחמי ההגנה האווירית בבסיס.

בתום הסיור התייחס נתניהו לטרור הבלונים. "יהיה מחיר כבד מאוד לטרור הבלונים. אנחנו לא נסבול את זה. אנחנו נפעל ונגבה מחיר יקר. עשינו את זה בעבר, כדאי שיזכרו זאת, כי נעשה זאת גם עכשיו".

כ-30 שרפות היו אתמול בעוטף עזה (ב') לאחר שמחבלי חמאס שיגרו צרורות של בלוני תבערה לאורך כל היום. המשך שיגורי הבלונים הבוקר, הוביל לכך שגם היום היו שריפות לאורך הגבול הדרומי בעקבות שיגור הבלונים, במהלך הלילה החליט שר הביטחון בני גנץ להסתפק בסנקציות קלות בלבד כנגד השיגורים והחל מהבוקר מעבר כרם שלום נחסם לסחורות למעט ציוד הומניטרי ודלקים. 

בני גנץ באולטימטום לנתניהו: "לאשר תוך 24 שעות את דחיית התקציב" 

נתניהו התייחס גם לדרישתו של ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, בנוגע להעברת הצעת החוק לדחיית אישור התקציב בתוך 24 שעות ואמר כי "אני לא עוסק באולטימטומים". נתניהו שב על עמדתו בנוגע לאישור תקציב חד שנתי, עמדה העומדת בניגוד לדרישת כחול לבן. "אני חושב שצריך להעביר תקציב מייד, גם לצרכים של הביטחון וגם לצרכים של המדינה. אנחנו צריכים לפתוח את שנת הלימודים, כל הלימוד המשלים, כל המתנ"סים, כל תוכנית הילה, צהרונים, כל הדברים שהמשפחות מצפות להם".

נתניהוו הסביר למה הוא מתנגד לתקציב דו-שנתי: "אנחנו לא יכולים להעביר את זה אם נחכה לתקציב דו-שנתי בעוד כמה חודשים. אנחנו צריכים את זה עכשיו. לעומת זאת, אם מעבירים תקציב עכשיו לכמה חודשים פתרנו את הבעיה הזאת והולכים אחר כך לתקציב של 2021 בלב שקט וגם בנפש חפצה".

 


 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן