יועז הנדל: "לא ניתן יד לממשלה צרה"

סיעת "דרך ארץ" קיימה היום מסיבת עיתונאים קצרה ובה התייחסו שני חבריה, השר הנדל והח"כ האוזר, למשבר התקציב והפתרון אותו הציעו לנתניהו. הנדל: "הבחירה ללכת לבחירות היא קלה אולי לפוליטיקאים". האוזר: "אנחנו נמצאים על סף נקודת אל-חזור"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 10/08/20 14:23 כ באב התשפ

יועז הנדל: "לא ניתן יד לממשלה צרה"
צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

חברי סיעת דרך ארץ, שר התקשורת יועז הנדל ויו"ר ועדת חוץ וביטחון צבי האוזר, קיימו היום (ב') מסיבת עיתונאים קצרה ובה התייחסו למשבר הפוליטי בו מצויה מדינת ישראל. "אנחנו לא מצהרים נאמנות ולא חותמים על נאמנות לאף אחד חוץ מלעם ישראל ולערכים שלנו. מדינת ישראל לא צריכה עכשיו בחירות. היא במצב שכמוהו לא היה מאז מלחמת יום הכיפורים", אמר בפתח דבריו השר הנדל". שר התקשורת הוסיף: "אני יודע שהממשלה הזו לא מתפקדת מספיק טוב. אני לא מסתיר את זה. אבל אם רוצים שזה יעבוד, צריך שכל חלקי הקואליציה יעבדו היום על ההסכמים והפשרות".

הנדל התייחס להצעת החוק אותה הציגה הסיעה אמש, הצעת חוק שלדבריהם תציל את מדינת ישראל מבחירות רביעיות. "הצבעה על החוק שהצענו בסיעת דרך ארץ היא הצבעת אמון או אי אמון בחברה הישראלית שנאנקת תחת המשבר. הח"כים יצטרכו להכריע הין שיקולים פוליטיים לבין הצלת המשק הישראלי". 

עוד אמר השר הנדל: "אנחנו לא ניתן יד לממשלה צרה. לא נתנו בעבר ולא ניתן בהווה. הבחירה ללכת לבחירות היא קלה אולי לפוליטיקאים אבל היא גזרה רעה מאוד לאזרחי מזינת ישראל. אני פונה לשאר החברים, עם ישראל מתחנן שנפסיק להסתכל על עצמנו ולהתחיל להתעסק בהם. החוק הזה שם על השולחן מבחן מאוד מאוד פשוט. מי שיצביע נגדו רוצה כאוס פוליטי ובחירות. מי שמצביע בעבדו מחפש את הפשרה והיציבות". 

;

יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ צבי האוזר אמר: "אנחנו נמצאים על סף נקודת אל-חזור. אם לא נתעשת מיד נמצא את עצמנו דוהרים לסחרור פוליטי וכלכלי. כאשר לפתחינו משבר בסדר גודל שמדינת ישראל לא חוותה מעולם. לכן אני קורא מכן לכל סיעות הקואליציה וגם לאופוזיציה. כל מי שטובת אזרחי ישראל לפני - גלו אחריות לאומית והצביעו בעד החוק לדחיית פיזור הכנסת".  

עוד אמר האוזר כי הם ימשיכו לפעול לגישור בממשלה: "ישראל בימים האלה זקוקה לפרויקטור ליציבות, למפקדת ודאות. יועז ואני מחויבים לאחדות, אין אלטרנטיבה למדינת ישראל למעט ממשלת האחדות בעת המשבר הגדול הזה. אנחנו עמלים למציאת פתרון ולגישור בין הצדדים. יש לנו כתפיים רחבות, אין לנו בעיה תעמדו על הכתפיים שלנו, רק תרדו מהעץ. אתמול עשינו צעד ראשוני אך משמעותי ובעזרת כל מרכיבי הקואליציה, אני מאמין ומקווה שנצליח להוביל לפשרה ולייצב את הממשלה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן