עיריית ירושלים הכריזה על ייסוד פרס לזכרו של הרב עובדיה זצ"ל

עירית ירושלים הכריזה על ייסודו של פרס לספרות תורנית ע"ש הראשל"צ הרב עובדיה יוסף זצ"ל. הפרס יוענק לראשונה בסמוך ליום פטירתו החל ב-ג' חשוון במלאות שבע שנים להסתלקותו

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/08/20 11:14 כ באב התשפ

עיריית ירושלים הכריזה על ייסוד פרס לזכרו של הרב עובדיה זצ"ל
הרב עובדיה יוסף זצ"ל. פרס לספרות תורנית על שמו, צילום: oav Ari Dudkevitch / FLASH90

עירית ירושלים הכריזה על ייסודו של פרס לספרות תורנית ע"ש הראשל"צ הגאון מרן רבי עובדיה יוסף זצ"ל. הפרס יוענק לראשונה בסמוך ליום פטירתו החל ב-ג' חשוון במלאות שבע שנים להסתלקותו. ועדה רבנים עליונה בראשותו של הראשל"צ מרן הרב יצחק יוסף, הרב הראשי לישראל, תבחר את העבודות המצטיינות שיזכו בפרסים כספיים יקרי-ערך. על כך הכריזו ראש עיריית ירושלים משה ליאון ומ"מ ראש העיר הרב צביקה כהן.

משה ליאון ראש עירית ירושלים אמר: הרב עובדיה יוסף זצ"ל היה קשור בכל נימי נשמתו בירושלים. את ירושלים איווה למושב לו. כאן למד תורה. בירושלים חיבר את חיבוריו ההלכתיים ונוכחותו בעיר הוסיפה מימד ומשמעות להיותה של ירושלים עיר ממנה יוצאת תורה והוראה לכל ישראל. ראויה יצירתו ומורשתו ההלכתית הגדולה להיות מגדל אור בלימוד התורה הלכה למעשה. עירית ירושלים גאה על הזכות להעניק פרסים למחברים תורניים הממשיכים ברוח תורתו ומשנתו ההלכתית של מרן.

בקול קורא שפורסם נקראים בני תורה, תושבי העיר ירושלים או תושבי חוץ הלומדים בירושלים, להגיש לוועדת השופטים מאמרים או חיבורים הלכתיים פרי עטם שנכתבו ברוח דרכו ומורשתו ההלכתית של הרב יוסף זצ"ל. את החיבורים ההלכתיים צריך להגיש לוועדת הפרס עד ליום ראשון, י' באלול התש"פ (30 באוגוסט). ועדה של תלמידי חכמים שתמונה ע"י בנו של הרב עובדיה, הרב הראשי הרב יצחק יוסף תמיין את העבודות ותמליץ בפני ועדת הרבנים העליונה על העבודות המצטיינות.

כותבי העבודות המצטיינות יזכו במלגות יקרי ערך. פרס ראשון: 30,000 שקלים, פרס שני 18,000 שקלים ופרס שלישי 9,000 שקלים. ובנוסף חמישה פרסי משנה בסך 4,500 ₪ כל אחד.
הפרסים יוענקו במעמד תורני, שיתקיים ב-כ"ז תשרי תשפ"א, בסמוך ליום פטירתו. המעמד בראשות הראשל"צ הרב יצחק יוסף הרב הראשי לישראל, בני משפחתו של הרב עובדיה, רבנים, ראש עיריית ירושלים משה ליאון, נבחרי ציבור ומוקירי זכרו.