פעילים בליכוד לנתניהו: "אסור ללכת לבחירות"

מלוכדים - הפורום הלאומי בליכוד יוצא בקריאה פומבית לראש הממשלה להימנע מפיזור הכנסת, למרות הקשיים בניהול הממשלה: "לא יתכן שבגלל מאבקים קטנוניים ואגו מדינת ישראל תלך לבחירות"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 09/08/20 14:57 יט באב התשפ

פעילים בליכוד לנתניהו: "אסור ללכת לבחירות"
נתניהו במליאה, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

בצל העימותים בקואליציה על נושא התקציב, פורום מלוכדים, הפורום הלאומי בליכוד, יוצא בקריאה לראש הממשלה נתניהו להימנע מבחירות, ולאפשר את המשך קיום הממשלה על אף הקשיים הטמונים בהמשך קיומה: "אסור ללכת לבחירות, הקורונה עדיין כאן". 

ישי מרלינג יו"ר הפורום מסביר: "העם לא יסלח לנו אם נאפשר יציאה לבחירות בעת הזאת. הממשלה הלא טובה הזו קמה בלית ברירה בכדי לנהל ביחד את המאבק בקורונה. לא יתכן שבגלל מאבקים קטנוניים ואגו מדינת ישראל תלך לבחירות. אנו קוראים לרוה"מ במצב החירום שבו נמצאת מדינת ישראל- אסור ללכת לבחירות- צריך לעצור את זה עכשיו". 

נזכיר כי בעוד שבועיים, ב-24 באוגוסט, הכנסת תתפזר באופן אוטומטי במידה והכנסת לא תצביע בעד התקציב. כרגע כחול לבן מתעקשים כי ההסכם הקואליציוני יכובד ותהיה הצבעה על תקציב דו שנתי, לעומת זאת בליכוד מבקשים להעביר תקציב חד שנתי בשל הקשיים שהכלכלים שנוצרו בעקבות משבר הקורונה. 

מנגד, נראה כי שאלת התקציב היא לא הוויכוח היחידי בין הגושים בממשלה וכי על כמעט כל נושא ישנם מריבות וסערות. בין היתר: ועדת החקירה נגד ניגוד העניינים של השופטים והצעת החוק נגד טיפולי המרה. המערכת הפוליטית עדיין מחכים לראות מה יחליט נתניהו והאם פניו לבחירות.