פייסבוק הסירה את הפוסט של פייגלין על האסון בלבנון: "לעג לקורבנות"

אחרי שקרא לאסון בלבנון "מופע פירוטכניקה מרהיב" ו"חגיגה נפלאה" הוסר היום הפוסט של פייגלין בשל "לעג לקורבנות" ואחרי תלונות רבות של גולשים. יו"ר זהות לשעבר ניסה להסביר כי אמר זאת בגלל "שהגיהנום הזה היה אמור ליפול עלינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/20 19:48 טז באב התשפ

פייסבוק הסירה את הפוסט של פייגלין על האסון בלבנון: "לעג לקורבנות"
משה פייגלין, צילום: ראובן קפוצ׳ינסקי

פייסבוק הסירה הערב (יום ה') את הפוסט שפרסם אמש יו"ר מפלגת זהות וחבר הכנסת לשעבר משה פייגלין, שהגדיר את האסון בלבנון "חגיגה נפלאה לכבוד יום האהבה". פייגלין כתב את הדברים יום לאחר הפיצוץ העז שאירע בנמל ביירות, הבירה הלבנונית, שבו נהרגו כ-140 בני אדם, אלפים נפצעו ורבים עדיין בחזקת נעדרים.

בפייסבוק התקבלו תלונות רבות של גולשים בעקבות הפוסט מה שהוביל אותם להסיר אותו מהרשת החברתית. מפייסבוק מסרו: "הפוסט הוסר משום שהתוכן בו לועג לקורבנות, דבר שמנוגד למדיניות שלנו".

הפוסט של פייגלין - "לעג לקורבנות"

הפוסט של פייגלין - "לעג לקורבנות"צילום: צילום מסך מפייסבוק

פייגלין טען בפוסט שהוסר כי זה לא היו רק זיקוקים במחסנים האלה. "אתם לא באמת מאמינים שזה היה איזה מחסן מבולגן של דלקים, כן? אתם מבינים שהגיהינום הזה היה אמור ליפול עלינו בתוך גשם של טילים? יש לי מעט ניסיון עם חומרי נפץ. הפיצוץ הגדול ביותר שנטלתי בו חלק היה של 2.5 טון ט.נ.ט".

בהמשך אמר פייגלין: "מה שראינו אתמול בנמל ביירות היה הרבה יותר גדול. אפקט ההרס (בלי הקרינה) היה של מיני-פצצה גרעינית". עוד כתב: "עכשיו שימו לב, בעיקר בתמונות מכיוון הים, לוואקום האדיר במרכז הפיצוץ ששאב לתוכו את מי הים והרים פטרייה דמוית פיצוץ גרעיני. אז נכון שאת האפקט הנורא של הקרינה אין שם, אבל זה מפוזר על ראשי נפץ מדויקים של כ-200 אלף טילים שיודעים להגיע לכל נקודה אסטרטגית בישראל".

הוא סיכם את הפוסט ואמר: " היום ט"ו באב הוא יום של שמחה ותודה אמיתית וענקית לאל ולכל הגאונים והגיבורים באמת שארגנו לנו את החגיגה הנפלאה הזו לכבוד יום האהבה".