מסעות הקיץ בעידן קורונה: חניכי בני עקיבא יוצאים לשטח

מסעות, טיולי מחוזיים וסניפיים, מסע לילי בעקבות שיירת הל"ה ועלייה לביריה - בני עקיבא פותחת קיץ בצל הקורונה, ומקיימת שורת פעילויות בהתאם למגבלות ולהנחיות משרד הבריאות

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/08/20 14:08 טו באב התשפ

מסעות הקיץ בעידן קורונה: חניכי בני עקיבא יוצאים לשטח
פעילויות בני עקיבא בצל הקורונה, צילום: בני עקיבא

בעקבות האיסור לקיום מחנות קיץ ולאחר גיבוש תכנית מיוחדת - החלה הבוקר פעילות השטח של חניכי בני עקיבא ברחבי הארץ. החניכים ייצאו במהלך השבועות הקרובים למסעות, טיולים ופעילויות חד יומיים בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

בני עקיבא בפעילות ארצית ראשונה מאז הקורונה - עולים לביריה

המסעות יתקיימו במסלולים של עד 120 משתתפים בכל מסלול ובחלוקה של 6 קפסולות- 20 חניכים בכל קפסולה. הפעילות תתקיים תוך שמירה על הגיינה גבוהה, עטיית מסיכות וריחוק של 2 מ' בין המשתתפים.

מדובר בפעילות רחבה שגם תכלול פעילות שנדחתה בחודשים האחרונים בעקבות ההגבלות השונות. כך הבוקר עלו הבוקר חניכי מחוז חיפה לביריה ע"פ המסורת התנועתית שנמשכת כבר עשרות שנים -פעילות שנדחתה מחודש אדר (מרץ) האחרון. בנוסף, יתקיימו מסעות ליליים בעקבות שיירת הל"ה שנפלה בקרב בגוש עציון במאבק על הקמת המדינה – פעילות שנדחתה מחודש שבט (ינואר) האחרון.

פעילויות בני עקיבא בצל הקורונה

פעילויות בני עקיבא בצל הקורונהצילום: בני עקיבא

המסעות והפעילות תהיה הן על בסיס מחוזי והן טיולים ברמת הסניפים המקומיים. מחר גם ייצא מסע מיוחד לחברי שבטי יובל בעלי צרכים מיוחדים שהותאם במיוחד לימי הקורונה. בנוסף- יוצא הבוקר לדרך הסמינריון השנתי לקומונריות התנועה ומתקיימים סמינריוני הכשרה- לקראת שנת תשפ"א.

מזכ"ל בני עקיבא יאיר שחל: "למרות המורכבות הגדולה לקיים פעילות שטח בימים האלה ע"פ ההנחיות- היה לנו ברור שאסור לנו לוותר על החיבור האמיתי לארץ ישראל של חניכינו. אחרי חודשים לא פשוטים – דווקא עכשיו הפעילות והמסעות שיוצאים לדרך הם אוויר לנשימה ומשמעותיים כך כל עבור כל אחד ואחד מהחניכים. היה לנו ברור שעלינו לעשות את המאמצים המירביים על מנת לאפשר את קיומם- כמובן תוך הקפדה ברורה מלאה ומחמירה של הנחיות משרד הבריאות".