הרב לאו: "לשנות את ההגבלות על בתי הכנסת"

הרב הראשי השתתף בישיבת ועדת החוקה, וביקש להתאים את ההנחיות על בתי הכנסת לפי גודל המקום: "אין מקום שיש בו שמירה על ההנחיות כמו רוב מוחלט של בתי הכנסת בארץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/08/20 13:21 טו באב התשפ

הרב לאו: "לשנות את ההגבלות על בתי הכנסת"
הרב הראשי דוד לאו, צילום: מרים אלסטר פלאש 90

ועדת החוקה של הכנסת, בראשות ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) קיימה הבוקר (ד') דיון בנושא ההגבלות על בתי הכנסת, בשל מגפת הקורונה. בדיון השתתף, באמצעות הזום, הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, והוא פנה לח"כים ולשר הבריאות אדלשטיין, שנכח אף הוא בוועדה, וביקש להתאים את ההגבלות על בתי הכנסת לפי גודל המקום, במקום לקבוע מספר שרירותי.

"אינו דומה בית כנסת שיש שם 20 מקומות ישיבה ושם ההגבלה של 10 היא הגיונית, לעומת בית כנסת עם 300 מקומות ישיבה, ששם אין היגיון להגבלה", אמר הרב הראשי בדיון.

שר הבריאות אדלשטיין ויו"ר הוועדה יעקב אשר בדיוןצילום: דוברות הכנסת

הוא הוסיף כי ''אני לא יודע להגיד אם יש מקום בארץ שיש בו שמירה על ההנחיות כמו רוב מוחלט של בתי הכנסת בארץ. עשרה אנשים בעזרת גברים, כאשר ישנו אדם ה-11, הוא עולה למעלה לעזרת נשים. שומרים על ההנחיות".

תפילות הימים הנוראים בצל הקורונה - הגיע הזמן להיערך

הרב לאו התייחס להכנות לקראת תפילות הימים הנוראים: "עם ישראל נערך לראש השנה ויום הכיפורים, אז באים אנשים רבים וחובה עלינו לעשות הכל כדי שימשיכו לבוא, במרחב הפתוח אסור שיהיה מוגבל ל-20 אנשים. תאכפו בצורה רצינית, אבל בבקשה קבעו תנאים ותבצעו אותם.
עוד 45 יום נעמוד בראש השנה ואז מתפללים למגיפה של אהבת חינם וידידות בין אנשים, עד אז מצאו בבקשה את הדרך לתת מענה נכון כדי שיכולים יהיו בני ישראל להתפלל בבתי כנסת".

אדלשטיין: "בחללים סגורים הסיכון גבוה יותר"

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, השתתף כאמור בדיון, ואמר כי "בחללים סגורים ברור שיש סיכון גבוה יותר, גם בבית כנסת וגם במסעדה. הציבור החרדי ברובו מקפיד על ההנחיות, ועדיין התחלואה ב-50% נמצאת במגזר החרדי. זו תעודת עניות למדינה. לא לציבור החרדי".

שר הבריאות הוסיף כי ההנחיות לא צפויות להשתנות: "אילו היתה הקפדה של מאה אחוז על ההנחיות לא היינו כעת בתחלואה כזו. היות וההקפדה משתנה ממקום למקום יש קושי לקבוע הנחיות אחידות לכולם".