ישראל כ"ץ: "ימי הבידוד בהם שוהים אנשי הצוות הרפואי לא יהיו על חשבונם"

לשר האוצר נודע כי אנשי הצוותים הרפואיים ממשיכים לספוג את עלות שהייתם בבידוד עקב חשיפה לחולי קורונה, והבוקר הוא מבהיר: "הנחיתי הבוקר את הממונים לפתור מידית את הסוגיה". שר הבריאות: "אמש התחלנו בהקצאות התגבור לבתי החולים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 05/08/20 08:09 טו באב התשפ

ישראל כ"ץ: "ימי הבידוד בהם שוהים אנשי הצוות הרפואי לא יהיו על חשבונם"
שר האוצר ישראל כ"ץ, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לפני כשבועיים סיכמו שר האוצר ישראל כ"ץ ושר הבריאות יולי אדלשטיין, על תגבור משמעותי של 2,000 אחים ואחיות; מתוכם 1,600 לבתי החולים ו-400 לקופות. בנוסף סיכמו השניים על תוספת של 400 רופאים לבתי החולים. עוד סוכם כי אנשי הצוותים הרפואיים שיאלצו להיכנס לבידוד עקב חשיפה לחולה קורונה במהלך עבודתם - לא יצטרכו לספוג את עלות ימי הבידוד. 

לאחרונה גילה שר האוצר כי ההוראה שניתנה לא יושמה בפועל ואנשי הצוותים הרפואיים עדיין סופגים את עלות ימי הבידוד. הבוקר (ד') כתב כי הנחה את הממונים לפתור את העניין באופן מיידי: "סוכם שימי הבידוד בהם שוהים אנשי הצוות הרפואי לא יהיו על חשבונם. כעת התברר כי הסיכום האחרון לא בוצע. הנחיתי הבוקר את הממונים לפתור מיידית את הסוגיה, בלי ביורוקרטיה, או שרירות לב".

;

כאמור, לפני כשבועיים סיכמו והציגו השרים את תכנית התגבור למערכת הבריאות. שר הבריאות צייץ הבוקר כי אמש התחילו בהקצאות לבתי החולים, והסביר, "התגבור הזה הוא זריקת מרץ חשובה מאוד למערכת הבריאות בהתמודדות עם הקורונה, ולהכנות שלנו גם לחורף הקרוב".