ח"כ קרעי: הצעת חוק שתמנע ממנדלבליט ושי ניצן לכהן כשופטים בקרוב

ח"כ שלמה קרעי הודיע כי הגיש הצעת חוק הקובעת "תקופת צינון" של חמש שנים למכהנים בתפקידים בכירים במערכת המשפט, עד מינויים כשופטים. "קיים חשש ממשי כי בעלי תפקידים אלו המתכננים קריירה עתידית כשופטים, יפעלו על מנת לרצות את מקבלי ההחלטות העתידיים בעניינם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/20 18:55 יד באב התשפ

ח"כ קרעי: הצעת חוק שתמנע ממנדלבליט ושי ניצן לכהן כשופטים בקרוב
ח"כ שלמה קרעי, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ח"כ שלמה קרעי הודיע היום (ג') כי הגיש הצעת חוק שתמנע ממנדלבליט ושי ניצן לכהן כשופטים בשנים הקרובות. ההצעה קובעת כי מי שכיהן בתפקיד היועץ המשפטי לממשלה או משנה ליועמ"ש,  פרקליט המדינה או משנה לפרקליט, וכן היועץ המשפטי לכנסת, לא יוכל להתמנות לשופט מחוזי או עליון, אלא לאחר חמש שנים מתום כהונתו.

כיום עומד הצינון על תקופה מגוחכת של כ- 18 חודשים בלבד. הצעת החוק אמורה לחול גם על שי ניצן ומנדלבליט והמשנים שלהם המכהנים כיום. 

"קיים חשש ממשי כי בעלי תפקידים אלו המתכננים קריירה עתידית כשופטים, יפעלו על מנת לרצות את מקבלי ההחלטות העתידיים בעניינם, קרי: חברי הוועדה למינוי שופטים", כתב קרעי. 

עוד הוסיף קרעי, "על מנת ליצור אי תלות מוחלטת ולהבטיח בסבירות גבוהה יותר כי בעלי תפקידים אלו לא יעמדו בפני ניגוד עניינים בין עצמאותם בשירות הציבורי הרגיש ביותר, לבין קריירה עתידית בעליון או במחוזי, מוצע להאריך את תקופת הצינון לחמש שנים".

"מי שחושב שינצל את תפקידיו הבכירים במערכת אכיפת החוק על מנת "לצבור נקודות" אצל השופטים שימנו אותו בסופו של דבר - טועה, ועלינו למנוע זאת".