מנכ"ל משרד הבריאות: "סגר כללי הוא עדיין אפשרות"

כדי לעצור את קצב ההדבקות הגבוה, טוען פרופ' לוי כי הטלת סגר היא עדיין אופציה. "לא יהיה חיסון לקורונה בחורף הקרוב", הוא מבהיר ויוצא להגנתו של הממונה גמזו: "הוא עובד במרץ רב ובמסירות רבה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/20 08:42 יד באב התשפ

מנכ"ל משרד הבריאות: "סגר כללי הוא עדיין אפשרות"
פרופ' חזי לוי: הטלת סגר עדיין על הפרק., צילום: פלאש 90

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, התייחס הבוקר (ג') בריאיון לגלי צה"ל לאפשרות של הטלת סגר כללי במדינה כדי לבלום את התפשטות מגפת הקורונה. "סגר חלקי או סגר מוחלט הן עדיין אפשרויות", אמר לוי, אך חידד: "צריך לנסות ולראות אם ניתן להטיל סגרים או הגבלות במקומות שמראים באופן יציב תחלואה הולכת וגדלה - נדון בכל האפשרויות בדיון עם ראש הממשלה מחר". פרופ' לוי חזר לוי על ההערכות עולמיות שטוענות כי: "לא יהיה חיסון לקורונה בחורף הקרוב".

פרופ' לוי הסביר את המחשבה על הטלת הסגר. "עלינו לדון מה יש בכלים שלפנינו כדי להוריד את התחלואה. הסגר הוא כלי שיכול להוריד את התחלואה, מאידך ברור לכולנו המחיר שנשלם על סגר מוחלט. כל אלה עדיין אפשרויות שנצטרך לדון בהן במונחי עלות-תועלת".

בהתייחסות לכניסה לארץ של אלפי סטודנטים ותלמידי ישיבות אומר מנכ"ל המשרד כי, "מדובר בהחלטה כבדה", וביקש להבהיר, "נקפיד על כך שכל מי שיגיעו יהיו תחת סגר מוחלט, גם לאנשים שאינם חולים מאומתים אבל עלולים לחלות -הם יהיו בסגר מוחלט".

"אדלשטיין לא אמר שהתגברנו על הגל השני" מסביר פרופ' לוי, "אלא שיש התייצבות בהדבקה. התחלואה עדיין איתנו, אנחנו בהחלט מתמודדים עם הצורך להוריד את התחלואה, ההידבקות והעומס שעלול להצטבר בבתי החולים ולפגום בטיפול בחולים. מוקדם לומר שהשתפרנו, יש אולי מקום לאופטימיות בכך שמקדמי ההדבקה מראים התייצבות".

פרופ

מנכ"ל משרד הבריאות יוצא להגנתו. פרופ' גמזוצילום: הדס פרוש, פלאש 90

בעקבות טענות של חברים בקבינט הקורונה על הממונה פרופ' גמזו, הדגיש לוי: "גמזו עובד במרץ רב ובמסירות רבה עם כולנו כדי לגבש את הכלים ולהביא אותם. אני לא חושב שהוא אובד עצות, אנחנו מתמודדים עם נגיף, השיקול של הקלות או הגבלות מול הסיכוי לעלייה בתחלואה הוא כבד מאוד. אנחנו לא מחפשים לבוא ולהכביד על הציבור, אבל צריך לראות מה כל צעד יכול להביא".