הרשות השנייה לערוץ 20: "דבריו של שמעון ריקלין מבזים"

לאחר שבמהלך תכניתו דיבר נגד קהילת הלהט"ב, הרשות השנייה דרשה מערוץ 20 לקיים שיחת הבהרה למגיש הוותיק של הערוץ. מגיש התלונה כנגד ריקלין: "אני מצפה כי הרשות השנייה תשלוף מארגז הכלים שלה סנקציות חמורות יותר מנזיפה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/20 16:18 יב באב התשפ

הרשות השנייה לערוץ 20: "דבריו של שמעון ריקלין מבזים"
שמעון ריקלין, צילום: אמיר לוי/פלאש 90

הרשות השנייה קובעה היום כי על מגיש תכנית האקטואליה של ערוץ 20, שמעון ריקלין, לפרסם הבהרה לדבריו לאחר שדיבר נגד קהילת הלהט"ב.  בהוראת הרשות נאמר:"דבריו של שמעון ריקלין נגד קהילת הלהט"ב בתוכניתו בערוץ 20 (30.6.2020) היו מבזים, משפילים, בוטים ופוגעניים, ובגדר אמירות מכלילות כלפיי כלל המשתתפים בעצרת הגאווה בירושלים – שיח כזה לא יכול להתנהל בערוץ טלוויזיה".

בהחלטה הסופית דרשה הרשות כי הנהלת ערוץ 20 נדרשת לערוך שיחת הבהרה לריקלין ולדרוש כי אמירות כאלה לא יישנו, ובמקביל, יו"ר מועצת הרשות השנייה יוליה שמאלוב ברקוביץ' פנתה לערוץ והבהירה כי אין מקום לשיח מסוג זה וכי על השדרן להבהיר את דבריו.
 
נציב פניות הציבור של הרשות השנייה, דוד רגב, עדכן את  מי שהגיש את התלונה כנגד ריקלין, איתי פנקס ארד, חבר מועצת עיריית תל אביב יפו ומחזיק תיק הלהט"ב. התלונה הגיעה לאחר שאמר ריקלין בשידור על קהילת הלהט"ב: "הם (השמאלנים) רוקדים סביב ילד בן תשע ששינה את מינו, חבורת הפדופילים הסוטים המטורפת הזאת, ולי אסור לדבר עם יהודי כמו בנצי גופשטיין? זה לא נורמלי"  הדברים נאמרו, בהתייחסות לנאומה של רינה נודלמן, ילדה טרנסג'נדרית בת תשע, בעצרת הגאווה בירושלים.

איתי פנקס ארד הגיב על החלטת הרשות השנייה: "טוב עשתה הרשות השנייה, שקביעותיה ברורות ונחרצות. נמתין לשמוע האם הנהלת ערוץ 20 תציית להוראות שקיבלה – איזו שיחת הבהרה תיערך לריקלין, וכיצד תישמע ההבהרה המחודשת שלו בפני הצופים. אני מצפה כי הרשות השנייה תשלוף מארגז הכלים שלה סנקציות חמורות יותר מנזיפה, ויש לה רבות כאלה, היה והוראותיה לא יכובדו במלואן".