ריקלין, מגל וסג"ל: "מחרימים את פייסבוק"

שלושת העיתונאים, הבולטים בפעילותם ברשתות החברתיות, ינון מגל, שמעון ריקלין, ואראל סג"ל, מודיעים על החרמתם את 'פייסבוק', בשל "סתימת פיות", כהגדרתם

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/20 09:49 יג בתמוז התשפ

ריקלין, מגל וסג"ל: "מחרימים את פייסבוק"
עם ראש הממשלה, מתוך חשבון הטוויטר של ינון מגל, צילום: צילום מסך

שלושת החברים, עיתונאי הימין ואושיות הרשת החברתית, ינון מגל, אראל סג"ל ושמעון ריקלין הודיעו על החרמת הרשת החברתית 'פייסבוק' וכתבו בטוויטר ציוץ אחיד: "במקום להיות פלטפורמת תוכן. פייסבוק רוצה לומר לנו מה מותר ומה אסור במחשבה ובהבעת עמדה כמו שאורוול תיאר ב 1984 איך מחיקת מילים אמורה למחוק רעיונות והיא עושה את זה בעיקר לימין".

עוד הצהירו השלושה: "כל עוד שזה המצב. לא נעלה יותר פוסטים בפייסבוק ומי שחושב כמונו מוזמן להצטרף אלינו ולא לתת יד למשטרת המחשבות".

מסתמן שהחלטתם של השלושה להחרים את פייסבוק מגיעה, בין היתר, לאחר החלטת הרשת לחסום זמנית את החשבונות של ערוץ 20 ושל ריקלין בעקבות פוסט על יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין.

לאחר החסימה כתב ריקלין בחשבון הטוויטר שלו: "פייסבוק ממשיכה לסתום את הפה. והפעם לי ולתוכנית שלי בערוץ 20. אז חברים חשוכים. לא יעזור לכם. אנחנו ב 2020. ולא ב 1984. ואנחנו נגיד את מה שאנחנו רוצים. ולא את מה שאתם מכתיבים. והאמת שאני לא מבין למה הימין לא נוטש את הרשת צרת המוחין פייסבוק".