ח"כים השתתפו באירועי הוקרה למחבלים משוחררים

מפלגת בל"ד אירגנה אירועי הוקרה לערבים ישראלים תושבי הצפון שתכננו פיגועים וישבו בכלא מעל עשור. בישראל ביתנו תוקפים: "מקומם ברמאללה או עזה - שיבחרו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/20 11:05 יב באב התשפ

ח"כים השתתפו באירועי הוקרה למחבלים משוחררים
אסירים ביטחוניים הכלואים בישראל. ארכיון, צילום: חסן ג'די, פלאש 90

אירועי הוקרה למתכנני פיגועים: ישי פרידמן מ"שביעי" מפרסם הבוקר (א') כי בל"ד ערכו אירועי הוקרה לשני ערבים ישראלים תושבי הצפון ששוחררו מהכלא אחרי שתכננו פיגועים נגד ישראלים. 

זהאר עלי, תושב כאוכב שבגליל התחתון, סטודנט לתואר שני במתמטיקה באוניברסיטה העברית ומורה בבית ספר בבית צפאפא חבר במהלך שנת 2004 לפעיל חמאס ותכנן מספר פיגועים באוניברסיטה העברית, בקווי אוטובוס, בתי קפה ומסעדות ברחבי ירושלים שבסופו של דבר לא יצאו לפועל. הוא ריצה 16 שנים ושוחרר לפני שלושה שבועות מהכלא הישראלי. מיד עם שחרורו הוא זכה לאירוע הוקרה בו קיבל תעודה מידיו של מזכ"ל בל"ד ויושב הראש שלה - ח"כ מטאנס שחאדה.

אירוע ההוקרה השני נערך לאניס ספורי, ערבי ישראלי משפרעם ששיתף פעולה עם גורמי ג'יהאד אסלאמי והציע לרצוח מדענים ישראלים וחיילים ביהודה ושומרון. הוא ריצה 11 שנים בכלא הישראלי ושוחרר ביום חמישי שעבר. באירוע ההוקרה שערכו לו מפלגת בל"ד נכחו ח"כ סאמי אבו שחאדה, יו"ר בל"ד לשעבר ג'מאל זחאלקה ונציגי בל"ד נוספים.

בתגובה להוקרתם של מתכנני הפיגועים בידי חברי הכנסת של בל"ד אמר חבר הכנסת עודד פורר מישראל ביתנו כי "לבל"ד אין מקום בכנסת ישראל. הרשימה המשותפת על כל חבריה מוכיחה שוב ושוב מדוע צריך לפסול אותה מלהתמודד לכנסת. תמיכת חבריה, פעם אחר פעם, במאבק המזוין נגד מדינת ישראל, מובילה למסקנה הפשוטה - מקומם ברמאללה, או בעזה. שיבחרו".