מסתמן: הקניונים והחנויות יפתחו בסוף השבוע

אחרי קביעת צוות החוקרים מהאוניברסיטה העברית שמייעץ לממשלה כי חלה ירידה משמעותית בקצב ההדבקה, נבחנת האפשרות להמתין עם הגבלות נוספות. ולמרות זאת, צפי של 200 מתים נוספים בשבועיים הקרובים

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/07/20 12:09 ט באב התשפ

מסתמן: הקניונים והחנויות יפתחו בסוף השבוע
המסעדות ייפתחו?, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

 צוות החוקרים מהאוניברסיטה העברית, שמייעץ לממשלה, ממליץ למקבלי ההחלטות שלא להחליט בשלב זה על הגבלות נוספות, אך מדגיש בדוח כי יש להתמקד בקיטוע שרשראות הדבקה. הצוות מציין כי נראה שהושגה שליטה בעצירת הגל השני של הקורונה, בעיקר על רקע ההתייצבות במספר החולים קשה.

 על רקע נתונים אלו, שר הביטחון בני גנץ ושר הבריאות יואל (יולי) אדלשטיין שוחחו הבוקר (ה') על האפשרות שיבוטל האיסור על פתיחת חנויות וקניונים בסופי שבוע, אך ההחלטה עדיין דורשת את אישור הממשלה.

"הצעדים שננקטו לבלימת המגפה בתחילת ובאמצע חודש יולי הובילו לירידה משמעותית בקצב ההדבקה והגידול במספר המאושפזים", קבעו חוקרי האוניברסיטה העברית. "החשש ממצב של אי ספיקה בבתי החולים מתרחק משמעותית"

עוד הוסיפו, "השיפור במצב התרחש כתוצאה מאיסור התקהלויות, בכך הצליחה ישראל להימנע מסגר מלא למרות התפרצות רחבת היקף. מודגשת חשיבות הגבלת התקהלויות בחלל סגור לגיבוש אורח חיים לצד המגפה".