הביטוח הלאומי: מענקי הקורונה עבור ילדים יכנסו לבנק כבר בראשון

הביטוח הלאומי הודיע היום כי יעביר ביום ראשון הקרוב את מענקי הקורונה בעבור ילדים לחשבונות הבנק של אזרחי ישראל, אם תעבור היום הצעת החוק בכנסת. שאר המענקים במסגרת תכנית "מענק לכל אזרח", יועברו בהמשך

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/20 13:53 ח באב התשפ

הביטוח הלאומי: מענקי הקורונה עבור ילדים יכנסו לבנק כבר בראשון
נתניהו במסיבת העיתונאים, צילום: קובי גדעון, לע"מ

מליאת הכנסת תביא היום (ד') לאישור בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק המענקים החד פעמיים, במסגרת תכנית "מענק לכל אזרח". עד הילד הרביעי, גובה המענק יעמוד על 500 שקלים, מהילד החמישי ואילך גובה המענק יהיה 300 שקלים. מעבר למענק לכל ילד, כל אזרח מעל גיל 18, יקבלו מענק חד-פעמי בסכום של 750 שקלים.

הושגה פשרה לתכנית המענקים: עד הילד הרביעי 500 ש"ח, מהילד החמישי 300 ש"ח לכל ילד

עוד נקבע בהצעת החוק כי לא יתבצע קיזוז בגין חובות כנגד המענקים, וחיילים ששוחררו וישוחררו במהלך שנת 2020, יהיו זכאים למענק של 500 שקלים נוספים על 750 שקלים שהם זכאים להם במסגרת חוק המענקים החד פעמיים. התוספת המדוברת תוענק לחיילים משוחררים וגם למשרתי שירות לאומי ואזרחי אשר שמסיימים את שירותים בתקופה הזו. 

מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, הדגיש היום כי מענקי הקורונה למשפחות לילדים ישולמו כבר ביום ראשון הקרוב, אם החוק יעבור היום בכנסת. "פרויקט בסדר גודל של מענק לכל אזרח, מעולם לא היה במחוזותינו. עובדי הביטוח הלאומי ממשיכים לעבוד במתכונת חירום מאז מרץ, בעמידה במשימות הלאומיות, מתוך מודעות לגודל השעה והשליחות שבצידה. הכספים יועברו לרשות הזכאים בפעימות עד שאחרון האזרחים יקבל את המענקים המגיעים לו".