תשעת הנבחרים: זהו הרכב הוועדה לבחירת שופטים

לשכת עורכי הדין בחרה בעו"ד מוחמד נעאמנה כנציגה בוועדה לבחירת שופטים. עם בחירתו הושלם הרכב הועדה לבחירת שופטים בניהם: שר המשפטים ניסנקורן, נשיאת בית המשפט אסתר חיות ושרת התחבורה מירי רגב

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/20 07:46 ח באב התשפ

תשעת הנבחרים: זהו הרכב הוועדה לבחירת שופטים
הוועדה למינוי שופטים, צילום: ללא קרדיט

המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין בחרה אמש (ג') את נציגיה בוועדות למינוי שופטים ושופטים צבאיים. עו"ד מוחמד נעאמנה נבחר לחבר הוועדה מטעם לשכת עורכי הדין, ועו"ד נועם לאור נבחר כנציג הלשכה החדש בוועדה לבחירת שופטים צבאיים.

הבחירות נערכו בקרב 43 חברי המועצה הארצית של הלשכה שמימשו את זכות בחירתם. עו"ד נעאמנה זכה ברוב של 26 קולות לעומת עורכי הדין דורון ברזילי ויצחק גורדון שקיבלו 12 ו-5 קולות בהתאמה.

"אני מודה לחברי המועצה הארצית על התמיכה הרחבה בי ולראש הלשכה", אמר העו"ד הנבחר. "מודע לכובד האחריות ואעשה כמיטב יכולתי לייצג נאמנה את ציבור עורכי הדין ואת הציבור כולו, לתרום לבחירת השופטים הראויים ביותר על סמך כישוריהם ותוך יצוג הולם של כלל החברה הישראלית ולהגן על שלטון החוק ומערכת המשפט", הוסיף עו"ד נעאמנה.

נעאמנה, יו"ר מחוז צפון של הלשכה, עוסק בליטיגציה אזרחית ופלילית מאז 2003, והוא שותף מייסד במשרד "נעאמנה את גבאלי" בנצרת. הוא חבר המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין זה תשע שנים, ובין היתר היה בעבר חבר הוועד המרכזי וכסגן ראש הלשכה. נעאמנה נשוי ואב לשלושה ילדים.

עם בחירתו של עו"ד נעאמנה, כעת רשימת החברים בוועדה ידועה לציבור: היו"ר, שר המשפטים אבי ניסנקורן (כחול לבן), נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ושני שופטי עליון, ח"כ צבי האוזר (כחול לבן), ח"כ אוסנת מארק (הליכוד), ונציגתה השנייה של לשכת עורכי הדין - אילנה סקר. מועמדותה של שרת התחבורה מירי רגב תאושר בממשלה על פי ההסכם הקואליציוני.

ההערכה היא שהוועדה תכונס כבר בחודש אוגוסט ותפרסם שמות של מועמדים חדשים. בחירת שופטים לבית המשפט העליון צפויה רק בחודש אפריל 2021, עם פרישתו לגמלאות של המשנה לנשיאה, השופט חנן מלצר.