גמזו הציג את התכנית למיגור הקורונה: "לא אתן שיוטלו הגבלות שיפגעו בציבור ללא הגיון"

פרויקטור הקורונה הלאומי רוני גמזו מציג את התכנית הלאומית למיגור הקורונה, "מגן ישראל", במשרד החוץ בירושלים: "משרד הבריאות לא הצליח לעצור את שרשראות ההדבקה, צה"ל יעשה זאת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/20 19:21 ז באב התשפ

גמזו הציג את התכנית למיגור הקורונה: "לא אתן שיוטלו הגבלות שיפגעו בציבור ללא הגיון"
פרופסור רוני גמזו, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

פרויקטור הקורונה הלאומי רוני גמזו, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין  ושר הביטחון בני גנץ הציגו את התכנית הלאומית למיגור הקורונה, "מגן ישראל", במשרד החוץ בירושלים. לפי בתכנית החדשה ההחלטות יתקבלו בדרג המוניציפאלי, כאשר עיר ללא תחלואה תחשב 'עיר ירוקה', ותוכל  לפתוח את כל העסקים בעיר. עיר עם תחלואה גבוה תחשב 'עיר אדומה', שם ההחלטות יתקבלו בדרג המדיני ופיקוד העורף יקבל שליטה על העיר.

נתניהו נשא דברים ראשון ואמר: "אנחנו פועלים בכמה וכמה חזיתות. בחזית הביטחונית עיניכם הרואות, בחזית הכלכלית הרבה פעולות, הארכת דמי האבטלה, החל"ת, הסיוע לעסקים ולעצמאים, המענק לאזרחי ישראל ועוד תכניות שבדרך. בשבוע שעבר מינינו יחד את פרופ' רוני גמזו לפרויקטור הקורונה הלאומי היום הוא יציג תוכנית. אני מצפה מכל שרי הממשלה לתת גיבוי לתכנית הזאת ואני מצפה מאזרחי ישראל כולם ללא יוצא מן הכלל לשתף איתה פעולה".

שר הבריאות אדלשטיין אמר: "היום אנחנו יוצאים לקרב נוסף, אנחנו יוצאים לקרב על יסודות טובים של משרד הבריאות, צה"ל ומשרדי הממשלה עם מערכת חזקה יותר עם רופאים ואחיות שנקלטים בימים אלה". 

גמזו הבהיר: "הייתי חייב להכין את התוכנית מהר, לבצע הערכת מצב ולחשוב מה אנו צריכים לעשות. ראינו ירידה באמון וזה גרם למצב שהמגפה עלתה. מצד הממשלה החוזה החדש הוא שקיפות, מקצועיות, ענייניות ושיתוף. אנחנו לא ניתן יותר יד להגבלות שאין בהן היגיון. אני אחראי, אני לא אתן שיהיו כאן הגבלות שיפגעו בכלכלה ואין בהן היגיון".

הוא הוסיף: "הדבר החשוב ביותר הוא שאנחנו צריכים בעצמנו לבצע קטיעה יותר אפקטיבית של שרשרת ההדבקה. אני מצטער אבל היום זה לא קורה. סליחה מערכת הבריאות ומשרד הבריאות - זה לא שלנו. זו לא רפואה זו אופרציה וזו הנדסה ואני שמח שצה"ל לקח את זה. יש לו את היכולות הטכנולוגיות והכלים. זה אומר הרבה יותר בדיקות אבל קיצור הזמנים של הכל".

גמזו הראה נתונים לפיהם במדינות בארצות הברית שבהן שיעור עטיית המסיכות היה נמוך התחלואה עלתה: "אני פונה לילדים, תגידו לאבא ואמא לשים מסכה. אנחנו לא מתכוונים לשנות את חובת עטיית מסיכות במרחב הציבורי. אני בטוח שאפשר לעשות את זה, אפשר למגר את התחלואה".

לגבי השימוש בסגר אמר: "כל שימוש במילה סגר הוא קדוש, זה צעד עוצמתי, לא נמהר לסגור פה או שם".

במקביל, משרד הבריאות מעדכן כי 2,057 חולים חדשים אובחנו אתמול. 316 חולים במצב קשה, מתוכם 97 מונשמים. מניין הנפטרים עלה ב-8 מחצות ועומד על-486 .

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן