חיסון לקורונה: חברת 'מודרנה' מתחילה את השלב הבא בפיתוח

השלב השלישי בניסוי הקליני לפיתוח החיסון נגד קורונה צפוי לכלול עשרות אלפי אנשים מרחבי ארצות הברית ויארך כחודש. מטרת השלב הנוכחי היא העלמת תסמיני המחלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/20 08:54 ז באב התשפ

חיסון לקורונה: חברת 'מודרנה' מתחילה את השלב הבא בפיתוח
עובדים על חיסון לקורונה בישראל. אילוסטרציה, צילום: באסל עאווידת, פלאש 90

חברת מודרנה, אחת מהחברות שמפתחת חיסון לקורונה, דיווחה אתמול (ב') על כך שהניסוי הקליני לפיתוח החיסון עבר לשלב השלישי. בשלב זה 30 אלף מתנדבים יקבלו מנות חיסון שפותחו על ידי חברת הביוטכנולוגיה מודרנה והמכון הלאומי למחלות זיהומיות האמריקני. המתנדבים נבחרו מרחבי ארצות הברית ולפי הדיווח ברשת CNN, הראשון לקבל את החיסון הניסיוני היה תושב סוואנה במדינת ג'ורג'יה.

בשלב השלישי של הניסוי יקבלו המתנדבים זריקות של 100 מיקרוגרם של החיסון או זריקות פלסבו בהפרש של חודש בין מנה למנה, מבלי להודיע להם את תכולת המנות, כדי לתקף את הניסוי. לאחר קבלת שתי המנות, התסמינים אמורים להיעלם, כך על פי חברת מודרנה.

השלב הראשון בניסוי התמקד בשאלת הסכנות הבריאותיות וכלל מספר קטן ומצומצם של אנשים. השלב השני הורחב וכלל אנשים עם מאפייני גיל ומצב בריאותי רלוונטים. כאמור, השלב הנוכחי נועד לבדוק את התסמינים והבטיחות של החיסון ויכלול עשרות אלפי אנשים.

הניסוי של מודרנה הוא אחד מ-25 ניסויים ברחבי העולם, כך על פי ארגון הבריאות העולמי. אתמול הודיעה חברת מודרנה כי קיבלה מימון נוסף בסך 472 מילון דולרים מרשות המחקר האמריקנית ובסך הכל הושקע בפיתוח החיסון עד כה כ-955 מיליון.