משרד המשפטים מתנגד להארכת כהונת הרב שטרן: הרב רפי מחפש חלופות

לאחר שהמשנה ליועמ"ש טען כי החלטות רטרואקטיביות לא יעמדו במבחן בג"ץ, התקיימה פגישה בין השר לענייני ירושלים פרץ, המשנה ליועמ"ש קימניץ והמנכ"ל לשירותי דת פלוס שדנו באפשרויות הנוספות האפשריות להמשך כהונתו של הרב שטרן

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 27/07/20 22:02 ו באב התשפ

משרד המשפטים מתנגד להארכת כהונת הרב שטרן: הרב רפי מחפש חלופות
צילום: ללא

היום (ב') התקיימה פגישה בין השר לענייני ירושלים הרב רפי פרץ, מנכ"ל המשרד לשירותי דת עודד פלוס והמשנה ליועמ"ש ארז קימניץ בניסיון אחרון להגיע להבנות על הארכת כהונתו של הרב הראשי של ירושלים, הרב אריה שטרן. לאחר דיונים רבים, במשרד המשפטים הודיעו לנוכחים באופן סופי כי קיימת מניעה להארכת כהונתו של הרב, מכיוון שההחלטות שיכולות להתקבל כרגע הן רק רטרואקטיביות כי כהונת הרב שטרן לכאורה פגה, בעקבות זאת המשנה ליועמ"ש קימניץ קבע כי לא יוכל להגן בבג"ץ על החלטות אלו. כעת מחפש הרב רפי פרץ חלופות נוספות כדי לאפשר את המשך כהונתו במסגרת החוק. 

נזכיר כי בסיעה המשותפת של הבית היהודי והאיחוד הלאומי בעיריית ירושלים נערכו מבעוד מועד לאפשרויות נוספות במידה והארכה לא תאושר. חבר מועצת העיר יהודה (גורי) פרוידיגר אמר לכיפה: "אני מקווה שקודם כל הרב שטרן בעצמו יגיד לנו בעירייה שהוא מעוניין להמשיך לכהן בתפקיד" אומר פרוידיגר, "במידה וכך יהיה, אז העירייה יכולה להרשות לעצמה לפעול, כמו עיריית תל אביב ועיריית רמת גן, ולהחליט כי היא מעוניינת להמשיך את כהונת הרב שטרן כרב העיר. המשמעות היא כי התקצוב לרב לא יגיע מטעם המשרד לשירותי דת, והאחריות תעבור לידי העירייה שתממן את משרת הרב".