המגן 2.0 הושק. שר הבריאות אדלשטיין: "למען בריאותכם, תורידו את האפליקציה"

אפליקציית "המגן 2.0" הושקה היום, האפליקציה הלאומית למניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל. שר הבריאות אדלשטיין: "צעד קטן לאזרח, צעד גדול למדינה. אפליקציה שתגביר את שיתוף הפעולה עם כל אזרחי ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/20 21:53 ו באב התשפ

המגן 2.0 הושק. שר הבריאות אדלשטיין: "למען בריאותכם, תורידו את האפליקציה"
השר אדלשטיין , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

שר הבריאות יולי אדלשטיין השיק הערב (ב') את היישומון "המגן 2.0"  - האפליקציה הלאומית למניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל. ההשקה תוכננה להיעשות במסיבת עיתונאים, אולם נוכח האירועים הביטחוניים בצפון מסיבת העיתונאים בוטלה. השר אדלשטיין אמר: "קיימת חשיבות גדולה להורדה מאסיבית של האפליקציה. כל אזרח שישתמש ביישומון יסייע בשמירה על בריאותו, בריאות קרוביו ובריאותם של אזרחי ישראל. צעד קטן לאזרח, צעד גדול למדינה".

האפליקציה, אשר פותחה על מנת לסייע בעצירת שרשרת ההדבקה, מתריעה בפני המשתמשים בה על חשיפה אפשרית לחולה קורונה מאומת ומספקת הנחיות כיצד לנהוג. בגרסה החדשה יכולות נוספות לאיתור ודיוק נקודות חפיפה בין משתמשי האפליקציה לבין חולי קורונה מאומתים, ותוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ושיפור חווית המשתמש.
 
כעת, מבצעת האפליקציה איתור נקודות חפיפה משני סוגים במקביל:

  1. איתור גיאוגרפי מבוסס טכנולוגיית GPS, המתריע על נקודות קרבה מבוססות מיקום לחולי קורונה.
  2. איתור מבוסס טכנולוגיית בלוטות' (Bluetooth), המאפשר זיהוי נקודות קרבה בין מכשירי טלפון סלולריים שעליהם מותקנת האפליקציה.

 
שיתוף מסלול
יכולת שיתוף מסלול על ידי חולה קורונה מאומת, לתמיכה בתהליך החקירה האפידמיולוגית במשרד הבריאות, בצורה ידידותית, מהירה ומאובטחת. שיתוף המידע ייעשה בהסכמת החולה בלבד. בשלב הראשון יישלח אליו קישור דרכו יוכל לשתף את המידע, ורק לאחר מכן יבוצע שיתוף המידע בפועל.  
המידע האישי נשאר חסוי, יפורסמו לציבור רק מקומות שהייה פומביים המהווים סכנת הדבקה לאחרים.
 
הגנה אופטימלית
יכולת עבודה רציפה ואופטימלית יותר באמצעות כיבוי מצב "מיטוב הסוללה" עבור האפליקציה (למכשירי טלפון סלולריים התומכים באפשרות זו) בעת עדכון הגרסה.
 
ומה לגבי הפרטיות?
האפליקציה פותחה על בסיס ערכי האחריות האישית והערבות ההדדית, ובליווי מומחי אבטחת מידע ופרטיות מהמובילים בארץ. נתוני המיקום אינם עוזבים את המכשיר, אלא רק במקרה בו משתמש בחר לשתף את המידע במסגרת חקירה אפידמיולוגית. משרד הבריאות לא מקבל מידע על התראות המופיעות אצל המשתמשים באפליקציה. ההתראות מוצגות בפני המשתמש בלבד, ושיקול הדעת הוא שלו בלבד.

ניתן להוריד את "המגן" ללא תשלום בapp store  וב-google play, ולהצטרף למערכה בקורונה.
ככל שיצטרפו רבים יותר – כך האפליקציה תוכל להתריע יותר - וכך נהיה מוגנים יותר.
באפליקציית "המגן" -הבחירה בידי המשתמשים.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן