אירוע ביטחוני בצפון: צה"ל פגע בכוח חיזבאללה | אין נפגעים לכוחותינו

האירוע הביטחוני, בו כוחות צה"ל פגעו במחבלי חיזבאללה, מגיע על רקע המתיחות המתמשכת בימים האחרונים בגבול הצפון. ראש הממשלה קטע את ישיבת סיעת הליכוד ואמר: "אנחנו באירוע ביטחוני לא פשוט". דובר צה"ל: "ימים מורכבים ומתוחים לפנינו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/07/20 15:33 ו באב התשפ

אירוע ביטחוני בצפון: צה"ל פגע בכוח חיזבאללה | אין נפגעים לכוחותינו
גבול הצפון. אילוסטרציה, צילום: Doron Horowitz/FLASH90

המתיחות הביטחונית בגבול הצפון עולה שלב: דובר צה"ל דיווח בצהריים (ב') כי "לפני זמן קצר התקבל דיווח על אירוע בטחוני במרחב הר דב. הפרטים בבדיקה". ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ עודכנו על פרטי האירוע במהלך ישיבות סיעותיהם. גנץ יצא לקריה וקיים הערכת מצב עם נתניהו וראשי מערכת הביטחון. נתניהו אמר לאחר שקטע את ישיבת הליכוד: "אנחנו באירוע ביטחוני לא פשוט". צה"ל תגבר את כוחותיו והוציא הנחייה לתושבי מרחב הגבול עם לבנון להישאר בבתיהם. לאחר סיום התקרית, בחיזבאללה הכחישו כי ואמרו כי לא התנהלו היום חילופי אש. עוד אמרו בארגון כי תגובתם להרג הפעיל תגיע בהמשך.

סגנו של נסראללה: לא נודיע מה נעשה בתגובה להרג פעיל הארגון בתקיפה בסוריה

דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן עדכן כי תצפיתניות במרחב הר דב זיהו בין שלושה לחמישה מחבלים שחצו את הגבול למרחק של כמה מטרים בודדים בלבד. לאחר הזיהוי, כוחות צה"ל פתחו באש לעבר המחבלים, בין היתר בירי נק"ל, מקלעים, טנק, ומיסוך המרחב באמצעות מטחי עשן ארטילריים. החוליה נמלטה לשטח לבנון. בשלב זה לא ידוע באופן ודאי מצב המחבלים. אין נפגעים לכוחותינו. לאחר סיום האירוע הביטחוני הוחלט על הסרת המגבלות ופתיחת הצירים במרחב לתנועת אזרחים - התושבים יכולים לחזור לשגרה. כוחות צה"ל במוכנות וערוכים להמשך ככל שיידרש. לא נאפשר פגיעה בביטחון תושבי מדינת ישראל וריבונותה.

ראש הממשלה כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "‫אנו עוקבים כל הזמן על מה שמתרחש בגבולנו הצפוני. אנו שומרים על המדיניות שקבעתי לפני שנים: לא נאפשר לאיראן להתבסס בגבולנו. לבנון וחיזבאללה ישאו באחריות לכל התקפה שתצא משטח לבנון נגדנו. צה"ל ערוך לכל תרחיש. אנחנו פועלים בכל הזירות למען ביטחון ישראל - קרוב לגבולותינו והרחק מגבולותינו‬".

במהלך האירוע הביטחוני, כתב "אל-ג'זירה" דיווח כי צה"ל שיגר מספר פגזי ארטילריה אל עבר חוות שבעא בדרום לבנון. כתב ערוץ "אל-מנאר" הלבנוני דיווח על נוכחות של מטוסים ומסוקים של צה"ל במרחב חוות שבעא. עוד מדווחים בלבנון ("אל-מיאדין") כי חיזבאללה ירה טיל קורנט לעבר טנק מרכבה ישראלי וירי בוצע לעבר כלי רכב ישראלי באזור הר דב, עוד הזכירו כי לצה"ל אין נפגעים ולא לכך כיוון מנהיג הארגון, חסן נסראללה. רוני דניאל אמר כי כוח חיזבאללה ניסה להתמקם לירי טילים, זוהה בזמן אמת ונפגע מאש צה"ל. חילופי האש נמשכים. הפעולה אותה ניסו להוציא לפועל בחיזבאללה, מגיעה ככל הנראה כתגובה לחיסול פעיל הארגון בשבוע שעבר, בתקיפה שיוחסה לישראל.