ריבלין למפגינים: "חופש המחאה הוא ערך עליון, אך להמנע מכל סוג של אלימות"

נשיא המדינה פנה אל המפגינים ברחבי הארץ וחיזק את את החשיבות הדמוקרטית של המחאה. מנגד ביקש להדגיש: "אין ולא תהיה שום סובלנות לאלימות ולהסתה". הנשיא דרש גם לשמור על כבודם של סמלי המדינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/20 14:23 ו באב התשפ

ריבלין למפגינים: "חופש המחאה הוא ערך עליון, אך להמנע מכל סוג של אלימות"
צילום: הדס פרוש, פלאש 90

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, פנה אל אזרחי המדינה במהלך ביקורו בחיפה היום והתייחס להפגנות המתקיימות ברחבי הארץ. הנשיא ציין את חשיבותה הדמוקרטית של קיום הפגנה: "חופש המחאה הוא ערך עליון בתרבות הדמוקרטית שלנו, אסור לפגוע בו. זהו אחד מערכי היסוד עליהם מושתתת המדינה היהודית והדמוקרטית שיקרה כל כך לכולנו".

ירושלים, אמש


צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

 
אך מיד הנשיא ביקש להסתייג מכל סוג של אלימות בהפגנות: "לצדו של חופש המחאה – האיסור על כל סוג של אלימות. אין ולא תהיה שום סובלנות לאלימות, ולהסתה. אלו המסיתים, אלו הקוראים לאלימות, אלו המרימים יד על המוחים, חייבים להיות מטופלים על ידי רשויות אכיפת החוק בכל חומרת הדין. אין ולא תהיה שום סובלנות לאלימות, ולהסתה. למפגינים אני פונה ואומר, אם בחרתם לצאת להפגנה, כל הפגנה, בשם כל רעיון".

נשיא המדינה התייחס גם לשמירת הנחיות משרד הבריאות תוך כדי ההפגנות: "אם בחרתם לצאת להפגנה, כל הפגנה, בשם כל רעיון – אני קורא לכם, אנא, הקפידו לעשות זאת תוך שמירת מרחק בטוח, שמירה על הסדר הציבורי, תיאום עם משטרת ישראל". לבסוף הזכיר במהירות גם את המפגינה שעלתה על סמל המדינה, המנורה, והורידה את חולצתה. הנשיא דרש שבהפגנות יהיו גם עם "כבוד לסמלי מדינת ישראל".
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן