תשעה באב בכותל: תפילות בקבוצות של 20 אנשים

לקראת תשעה באב, הקרן למורשת הכותל המערבי יוצאת בהנחיות למתפללים שעתידים להגיע. בתכנון: תפילות בקבוצות של 20 אנשים ברחבה הפתוחה, ועד 1000 אנשים בכל זמן נתון בכל המתחם

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/20 14:27 ו באב התשפ

תשעה באב בכותל: תפילות בקבוצות של 20 אנשים
מתפללים בתשעה באב בשנה נטולת קורונה, צילום: Yaakov Lederman/Flash90

לקראת תשעה באב שיחול השבוע ובצל הקורונה, "הקרן למורשת הכותל המערבי" פירסמה הנחיות ושיתפה את התכנון לקראת קליטת האנשים הצפויים להגיע למקום במהלך היום לקריאת מגילת איכה וקינות.

רחבת הכותל המערבי הפתוחה תוכל להכיל עד 1000 אנשים, כך לפי הנחיות משרד הבריאות, ולכן הרחבה תחולק למתחמים קטנים שיכילו עד 20 מתפללים ומתפללות. "הקרן למורשת ממליצה להקדים את ההגעה לפחות בשעה כדי להימנע מעומסים בכניסה למתחם בשל ההגבלה על כמות האנשים במקום. 


(תשעה באב בכותל המערבי לפני שנתיים. צילום: 'אם תרצו')

במהלך כל היום יוצבו כוחות הצלה במקום ויושיטו עזרה לכל מי שיחוש ברע, ומשטרת ירושלים תאבטח את ההמונים הן ברחבת הכותל המערבי והן בדרכי הגישה אליו, והיא מבקשת לציין כי כל הדרכים מאובטחות והציבור יכול להגיע בבטחה לרחבת הכותל.

"הקרן למורשת הכותל המערבי" מבקשת מהציבור להישמע להנחיות ולשמור על המרחק הנדרש של 2 מטר גם מחוץ לכניסות לכותל המערבי בכדי לשמור על בריאות הציבור.

יש להימנע מהגעה ברכבים פרטיים, וכי קיימת תחבורה ציבורית אל המקום וממנו. בגמר הצום תחלק "הקרן למורשת" בקבוק שתייה ומאפה אישי ארוז לאלו שמסיימים את הצום ברחבת הכותל המערבי.